ȘTIRI

Autostrada Comarnic-Braşov: Statul român ar trebui să deconteze o sumă uriaşă constructorilor

Condiţiile de garantare a finanţării impuse pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov sunt atât de dure, încât specialiştii se îndoiesc că statul român va fi capabil să-şi asume un asemenea angajament pe un termen atât de lung – 29 de ani, scrie Adevarul.ro.

Pe scurt, constructorii desemnaţi în toamna anului trecut, reuniţi în consorţiul Vinci-Strabag-Aktor, trebuie să obţină finanţarea de1,5-1,8 miliarde de euro, urmând ca statul să le dea banii înapoi în tranşe lunare, banii provenind în principal din taxa de utilizare plătită de şoferi.

Astfel că statul apare ca principal garant al acestei finanţări, iar condiţiile de garantare sunt cel puţin la fel de drastice precum cele de rambursare.

Se va muta jumătate din DN1 pe autostradă? Pentru ca autostrada să genereze venituri din exploatare, ar trebui ca şoferii să plătească o taxă pe care statul român a anunţat-o ca fiind de 7 lei/maşină (echivalentul actual a 1,55 euro).

Iar pentru ca aceste venituri să fie suficiente ca să acopere necesarul de garantare, autostrada ar trebui frecventată de cel puţin 2.400 de maşini pe oră, 24 din 24, sau aproape 60.000 de maşini pe zi.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button