Cine este noul mogul al transportului public din Bucuresti

de:
14 dec. 2011
1 afișări
Cine este noul mogul al transportului public din Bucuresti

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii l-a numit, astăzi, pe Adrian Criţ, director general şi preşedinte al consiliului de conducere al Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (A.M.T.B.), a anunţat biroul de presă al Ministerului.

Adrian Criţ a fost numit director la RATB în iunie 2010. In timpul mandatului sau la Regie au fost introduse traseele de noapte si autobuzele turistice. El a fost demis la cererea consilierilor PDL din Primăria Generală, sub motivaţia neîndeplinirii unor proiecte. Inainte de numirea la RATB, el a fost preşedintele Organizaţiei Oamenilor de Afaceri din cadrul organizaţiei PDL din sectorul 6. Inginer de profesie, Criţ a fost director adjunct la Autoritatea Rutieră Română, iar înainte de numirea la RATB ocupa funcţia de şef Departament Poluare şi Consultanţă Tehnică din cadrul Registrului Auto Român.

Numele lui Adrian Criţ a fost legat şi de un scandal legat de un contract semnat între RATB şi Astra Vagoane Arad şi Siemens. Primarul General Sorin Oprescu a dispus formarea unei comisii de anchetă în cazul contractului încheiat de Regia Autonomă de Transport Bucureşti cu Astra Vagoane Arad şi Siemens. Se pare că anterior semnării contractului directorul RATB, Adrian Criţ, a luat un credit de 250.000 RON de la Banca Comercială Feroviară (BCF). Împrumutul a fost garantat cu un cont personal al proprietarului Astra Vagoane Arad.

A.M.T.B se finanţează de la bugetul de stat, prin intermediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Organismul care va gestiona trasportul public bucureştean este zilele acestea pe agenda Parlamentului. Până de Crăciun actul normativ dat de Guvern privind înfiinţarea Autorităţii va fi ratificat de Legislativ. Instituţia publică are în subordine toate formele de transport urban din zona metropolitană Bucureşti, precum: metrou, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale şi transport naval şi se ocupă de organizarea şi controlul funcţionării transportului public.

A.M.T.B se finanţează de la bugetul de stat, prin intermediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Prin regulamentul de organizare şi funcţionare a fost stabilit numărul maxim de posturi dar şi atribuţiile viitoarei Autorităţi. Documentul a fost la gata sfarsitul lunii octombrie, când s-au împlinit 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanţei privind înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport (AMT). „Ordonanţa prinvind înfiinţarea a fost dată iar regulamentul de organizare şi funcţionare a fost aprobat. Acum sunt dezbatere în comisiile de specialitate în legătură cu ratificarea prin lege a ordonanţei. Există înţelegerea necesară astfel încât sunt create toate premisele pentru ca legea să fie adoptată înainte de vacanţa parlamentară de iarnă. Există la nivel mondial în jur de 40 de autorităţi. E vorba despre marile oraşe ale lumii astfel că ne înscriem şi noi în rândul acestora”, spune pentru B365.ro directorul Metrorex S.A, Gheorghe Udrişte.

Autoritatea Metropolitană de Transport presupune comasarea RATB şi societăţii Metrorex şi va avea ca atribuţii şi dezvoltarea celor două companii. De asemenea organismul va implementa călătoria cu un preţ unic pe toate mijloacele de transport în comun din Capitală.

Proiectul a stat ani buni în sertarele Ministerului Transporturilor. “Chiar dacă legea privind ariile metropolitane sau legea metropolei nu au fost încă adoptate, şi există la nivelul Parlamentului o dezbatere extrem de aprinsă din foarte multe puncte de vedere, noi (n.r. – Ministerul Transporturilor) considerăm că este absolut necesară înfiinţarea unei Autorităţi Metropolitane de Transport Bucureşti“, declara în martie 2008 Ludovic Orban, pe atunci ministru de resort. La vremea respectivă AMT trebuia să fie înfiinţată ca o instituţie publică cu patrimoniu propriu. Aria geografică a AMT trebuia să includă municipiul Bucureşti, judeţul Ilfov şi localităţile limitrofe aparţinând altor judeţe, cu posibilitate de extindere.

Cookies