ARHIVA B365

Autocarul „groazei” a mai avut un accident şi este asigurat la Omniasig. Cât va plăti asigurătorul

În prezent, autocarul „groazei”, implicat în accidentul din Muntenegru, figurează în baza de date CEDAM ca fiind asigurat la Omniasig, compania deţinută de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG). Despăgubirea maximă pe care austriecii ar putea să o achite pe această poliţă este de 5 milioane de euro.

Reprezentanţii Omniasig nu au confirmat încheierea contractului de asi­gurare şi au declarat că aşteaptă validarea numărului de înmatriculare a autocarului im­plicat în accident din partea autorităţilor. Potrivit unor informaţii citate de zf.ro, numărul de înma­triculare era B 123 MMJ. Potrivit bazei de date CEDAM, care arată istoricul daunelor şi oferă informaţii despre poliţele RCA în vigoare, acelaşi autocar deţinut de firma Gregory Tour a mai fost implicat într-un accident, la sfârşitul lunii fe­bruarie 2011, des­pă­gubirea fiind achi­tată de Euroins în iunie 2011.

Omniasig ar putea plăti su­ma maximă pentru o da­u­nă RCA de pe pia­ţa româ­neas­că de asi­gurări în contul vă­tămărilor cor­porale şi daunelor mo­rale, de 5 mi­lioa­ne de euro, în contextul în care accidentul din Muntenegru a fost soldat cu 18 morţi şi 29 de răniţi. Limita maximă impusă de Autoritatea de Supraveghere a Asigurărilor (ASF) pentru o daună RCA este de 5 milioane de euro, însă asiguraţii pot încheia şi poliţe cu o valoare mai mare a despăgubirii. „Există o poliţă RCA de tip excendent în baza căreia asiguraţii pot solicita ca limita de despăgubire să fie mai mare, însă este opţională. Este o asigurare suplimentară, sunt puţine cazuri de astfel de poliţe, a afirmat Gheorghe Grad, director general al brokerului SRBA.

Conform unor surse din piaţă, citate de zf.ro, companiile de asigurări încasează aproximativ 3.000 de lei anual pentru o poliţă de asigurare RCA a unui autocar precum cel implicat în accidentul din Muntenegru.

Valentin Ţuca, CEO al brokerului de asigurări Aon, consideră că asigurarea RCA de tip excedent este necesară în cazul transpor­tatorilor de persoane, iar preţul unei astfel de poliţe nu este unul prohibitiv, care să împiedice achiziţionarea asigurării.

Totodată, şeful Aon atrage atenţia asupra limitei de despăgubire care se aplică în cazul unui accident produs în străinătate.

„Trebuie menţionat faptul că atunci când poliţa de asigurare auto obligatorie se aplică în cazul unui accident produs în afara graniţelor ţării, adică se aplică pe cartea verde, avem de a face cu două limite de despăgubire. În acest caz se aplică valoarea cea mai mare. Astfel, degeaba este în România o limită de 5 milioane de euro, dacă în Franţa nu există nicio limitare a daunei pe care un asigurător o poate plăti. În cazul accidentului de autocar din Munte­negru se va aplica limita românească, de 5 milioane de euro. Legislaţia asigurărilor din Mun­te­negru prevede o limită maximă de 250.000 de euro pentru vătămări corporale şi daune morale”, a afirmat Ţuca.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button