ARHIVA B365

Autobuzele şi tramvaiele RATB ar putea circula şi noaptea VEZI DE CÂND

RATB a solicitat deja achiziţionarea mai multor autobuze de mică capacitate care ar urma să asigure transportul pe timp de noapte.

„Am proiectat deja programul de transport pe timp de noapte. Va fi o linie de tramvai care va circula circular şi 20 de linii radiale pentru autobuze, care pleacă din centru, zona cea mai intens populată către periferie”, a declarat pentru B365.ro, Adrian Criţ, director general RATB.

Perioada de timp la care vor opri autobuzele în staţii va fi însă mult mai mare decât cea din programul de zi. Potrivit directorului RATB, autobuzele vor opri în staţii din oră în oră.

„Numărul călătorilor va fi mai mic şi atunci trebuie să limităm consumul. De aceea vom şi opta pentru autobuze de mică capacitate”, a mai spus directorul RATB.

Concretizarea planului RATB depinde însă de Consiliul General al Municipiului Bucureşti care va trebui să aprobe bugetul Regiei pe acest an. „Să vedem ce se întâmplă cu bugetul şi promit că, dacă îmi permit, anul acesta dăm drumul la transportul pe timp de noapte”, a spus Adrian Criţ.

Udrişte: Circulaţia metrourilor pe timp de noapte nu ar rezolva vreo problemă pentru bucureşteni

Bucureştenii nu vor beneficia prea curând şi de transport subteran pe timp de noapte. Conducerea Metrorex susţine că nu ar fi o măsură eficientă.

“Nu se poate. N-ar fi deloc eficient pentru noi, pe de o parte pentru că noaptea ar circula mai mult gol trenul decât cu oameni în el. Prima condiţie este însă aceea că se fac revizii şi verificări, reparaţii la instalaţiile din tunel de la ora 12 la 4 dimineaţa”, a motivat pentru B365.ro Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex SA care a adăugat că exploatarea metrourilor pe timpul nopţii ar presupune costuri de trei ori mai mari decât cele actuale.

„În al doilea rând, circulaţia metrourilor noaptea nu ar rezolva vreo problemă pentru bucureşteni pentru că atinge doar câteva zone, respectiv cartierele Balta Albă, Militari, Berceni, Pipera, Gara de Nord. Eu l-aş duce pe om până la Eroii Revoluţiei, dar dacă el trebuie să ajungă în Ferentari, metroul nu-l ajută cu nimic. Opţiunea mea este către mijloacele de suprafaţă şi nici aici toate, nu troleibuzele, nu tramvaiele, ci doar autobuzele. Cea mai bună soluţie ar fi RATB să-şi facă o reţea de noapte, aşa cum a existat, cu mijloace de mai mică capacitate”, a opinat Udrişte.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button