ÎN BUCUREȘTIȘTIRI

Autobuzele Otokar din București (și nu-s deloc puține) sunt pericol public. Mai toate au o medie de 20 de defecțiuni

Expresia românească e că sunt varză. În 2018, când au intrat în flotă am văzut cu toții clipuri cu autobuzele otokar în pană din diferite cauze. Apoi astfel de clipuri nu au mai apărut. Semn că situația ori s-a reparat, ori că defecțiunile au intrat în banalul cotidian.

Cele 400 de autobuze Otokar cumpărate în 2018 de Primăria Capitalei au înregistrat de la intrarea în circulație peste 8.000 de defecțiuni, se arată într-un răspuns transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Acest lucru înseamnă, matematic, următorul lucru – fiecare autobuz a avut cel puțin 20 de defecțiuni, mai mici sau mai mari, în ultimii doi ani.

“Sesizările înregistrate au fost în principal pentru sisteme şi instalaţii (instalaţie electrică, instalaţie climatizare, încălzire auxiliară, sistem regenerare filtru particule/evacuare, reglaje deschidere/închidere uşi)”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

Fiind în perioada de garanție, acestea au fost reparate pe cheltuiala furnizorului.

Desigur se poate argumenta că autobuzele au fost folosite intens (deși nu pentru drumuri ocazionale fuseseră cumpărate, nu?) și au parcurs zeci de mii de kilometri.

Totuși, o comparație se poate face – cea cu autobuzele de la Citaro. Și ele au circulat la fel de mult, prin același oraș.

În comparație, cele 130 de autobuze hibrid Mercedes Citaro, care au intrat în exploatare eşalonat, începând cu luna iulie 2020, au înregistrat până acum doar 233 de defecţiuni.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button