„De-a lungul liniei 103 sunt 11 statii, majoritatea desfasurandu-se de-a lungul bulevardului Industriilor, cu capat de linie la Republica respectiv, pe Drumul intre Tarlale la Fabrica de Oxigen.
Exista o problema majora pe aceasta linie de autobuz si anume:
In fiecare seara in jurul intervalului 18:00-20:00 autobuzele dinspre Republica spre cartierul 23 August devin neincapatoare, foarte multe lume ramanand pe afara inca de la prima statie. Am sesizat RATB-ul cu privire la programul mult prea relaxat al autobuzelor de la aceasta ora, ele plecand de la capatul de linie Republica la fiecare 15 minute, fiind momente in care statia este neincapatoare, iar la capat se regasesc chiar si 4 autobuze stationand degeaba. Raspunsul de la RATB este insa standard si fara logica, invocand intersectii blocate, semafoare si trafic ingreunat (pe un bulevard fara semafore, intersectii sau un numar mare de masini) ce poate perturba programul autobuzelor. Lumea si-a exprimat de multe ori nemultumirea fata de aceasta bataie de joc. In fiecare seara trebuie sa astepti 2 autobuze pentru a putea avea loc intr-unul din ele, in timp ce stai si te uiti cum 4 dintre ele asteapta la capat de linie, neputand fi invocata aici o lipsa de flota”, a transmis Grigore Catalin, intr-un e-mail adresat redactiei B365.ro.
Joi seara, cititorul a surprins si imagini cu un autobuz de pe linia 103, la prima statie dinspre Republica spre cartierul 23 August. „Mentionez ca in acel moment mai erau 2 masini la capat de linie, iar urmatorul autobuz a venit la 20 minute distanta cand statia era din nou plina”, a mai spus Grigore Catalin.
Iată şi răspunsul trimis de Biroul Relatii Publice al RATB, semnat de şeful biroului, Constantin Tobescu:
„Cu privire la sesizarea dumneavoastra pe care ati adresat-o Regiei Autonome de Transport Bucuresti, va comunicam urmatoarele:
Deoarece va exprimati dezacordul cu privire la modul de functionare al liniei de transport nr 103, va facem cunoscut fatul ca acordam o atentie deosebita dirijarii mijloacelor de transport in comun de la capete de linie astfel incat sa plece ritmic, fiind respectat un program de circulatie stabilit. Cu toate acestea, in anumite perioade ale zilei, din cauza traficului rutier aglomerat de pe traseu, dar si a lipsei unor facilitati destinate transportului public (semaforizare preferentiala, benzi proprii, cale proprie de rulare etc), sunt inregistrate dereglari ale ritmicitatii pe traseu, orele de plecare se modifica, iar timpul de asteptare in statii se mareste. Totodata, aceste intarzieri generate in special de traficul intens conduc si la supraaglomerarea vehiculelor ce reprezinta un alt inconvenient major.
Timpul programat de asteptare in statie a unui autobuz din linia 103, este de 5-6 minute in perioada de maxima solicitare de dimineata, 6-7 minute la varful de dupa-amiaza, respectiv 9-10 minute in restul zilei.
Avand in vedere faptul ca pentru acoperirea cererii de transport, intregul parc de vehicule este utilizat la capacitate maxima, in prezent nu dispunem de un numar suplimentar de autobuze pentru majorarea parcului circulant pe linia mentionata.
Va dam asigurari ca liniile de transport sunt monitorizate permanent, una dintre preocuparile prioritare in activitatea noastra fiind dimensionarea parcului de vehicule pentru satisfacerea cererii de transport, in conditii calitativ superioare si cu un buget de exploatare optimizat.Asadar, vom interveni in masura posibilitatilor financiare si a resurselor tehnice si umane in vederea identificarii unor solutii care au ca finalitate imbunatatirea serviciilor de transport in comun.
Cererea de transport reprezinta un factor important ce determina dimensionarea corespunzatoare a parcului circulant, configurarea traseelor, precum si stabilirea graficelor de circulatie, astfel incat incarcarea vehiculelor sa justifice cheltuielile de exploatare, acoperite in mare parte din fonduri publice.
Asupa altui aspect abordat de dumneavoastra va informam ca, Regia a implementat un sistem de management al resurselor umane, precum si reglementari interne, adaptate la legislatia nationala, care vizeaza atributiile, obligatiile si drepturile fiecarei categorii de angajati. Conducatorii de vehicule au stabilite reguli clare privind indeplinirea tuturor sarcinilor de serviciu, pornind de la obligatia respectarii programului de lucru, a traseelor, a efectuarii statiilor de pe traseu, pana la reguli de conduita in trafic si in relatia cu publicul calator. Activitatea lor este monitorizata cu atentie, iar abaterile comise sunt sanctionate conform preverilor Codului Muncii si regulamentului Intern RATB.
In privinta obiectiei dumneavoastra fata de stationarea la capetele de linie, va aducem la cunostinta ca verificarea respectarii programului de circulatie se realizeaza atat prin controlorii de trafic cat si prin sistemul de monitorizare in traseu. Programul de lucru al conducatorilor de vehicule este realizat in conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Munca si ale Codului Muncii, care impun acordarea unor pauze. Astfel, pentru personalul de bord sunt prevazute pauze de 10 minute dupa o ora de conducere in traseu si de 20 de minute dupa patru ore de lucru. La majoritatea capetelor de linie, avem repartizat personal cu atributii de monitorizare si verificare a respectarii programelor de circulatie, care poate sa intervina ori de cate ori este nevoie de corectii si redirijari pentru reintrarea in grafice, in cazul unor dereglari produse de blocajele din traseu sau de producerea unor accidente, defectiuni etc.
Intrucat intelegem natura sesizarii dumneavoastra menita sa aduca o imbunatatire a serviciilor R.A.T.B., dorim sa va multumim pentru observatiile semnalate. RATB ramane deschisa si receptiva la orice fel de sesizare primita din partea publicului calator, privind imbunatatirea activitatii pe care o desfasoara.”