Un autobuz electric cu sursă de alimentare pe bază de hidrogen, combustibil care nu poluează, efectuează, în aceste zile, mai multe curse demonstrative în București. Vehiculul a fost introdus în traficul urban pe o linie de autobuz intens circulată.
Autobuzul alimentat cu hidrogen poate fi văzut în următoarele 9 zile în București, pe linia 336, transport public care circulă între cartierul Militari și Piața Universității. Vehiculul cu zero emisii de carbon va fi testat în Capitală, în perioada 24 noiembrie-2 decembrie.
În prezent, niciun mijloc de transport public cu hidrogen nu circulă în România. Parcul auto al companiei de transport București este format din autobuzele Otokar, DAF, Rocar, Mercedes și Mercedes Hybrid.
STS vrea să verifice la autobuzul testat următoarele detalii:
Autobuzul Solaris cu hidrogen, lansat în 2019 la Salonul auto de la Stockholm, este utilizat deja în transportul public din orașele Köln (Germania) și Bolzano (Italia). Potrivit reprezentanților Solaris în România, citați de economica.net, există un interes la nivelul mai multor administrații locale pentru achiziționarea unor astfel de vehicule.
Timp de două luni, autobuzul Solaris cu hidrogen va fi prezent în România, în douăsprezece orașe, după următorul traseu: Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Sfântu Gheorghe, Iași, Galați, Constanța, București, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Timișoara și Oradea.
La nivel european, compania Solaris a preluat deja comenzi pentru livrarea a zeci de autobuze Urbino 12 cu hidrogen către operatori de transport public din Germania, Olanda, Italia, Suedia și Austria, fiind totodată prima companie care a început producția în masă pentru acest tip de vehicul.
Conform previzunilor pieței, segmentul autobuzelor urbane alimentate cu hidrogen va crește exponențial în următorii zece ani, și va constitui până în 2030 o parte substanțială a flotei de vehicule de transport în comun din Europa.