ESENTIAL

Au reînceput lucrările la metroul din Drumul Taberei, „pe datorie”. Tramvaiul 41 va fi deviat

Lucrările la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Universitate au stat „în amorțire” timp de peste două luni, după ce Guvernul nu a alocat fonduri suficiente în bugetul pe 2013 pentru continuarea lucrărilor. La momentul actual se pare că muncitorii au revenit pe șantierele stațiilor pentru a efectua lucrările cele mai importante, din fondurile proprii ale firmelor de construcții Max Boegl și Tehnologica Radion. 

„Se mai lucrează la Valea Ialomiției din fonduri proprii, pentru că sunt lucrări foarte importante. Firmele au fost de acord să lucreze din fonduri proprii pentru a finaliza mai rapid lucrările, până la venirea iernii, la străpungerea Valea Ialomiței în Drumul Taberei și să fie terminate magistralele și terminalele, cu utilității și acces, la Parcul Moghioroș”, a declarat pentru B365.ro Dan Trifu, consultant la Magistrala 5 și vice-președinte al asociației Eco-Civica. 

Firmele de construcții așteaptă în continuare certitudini privind finanțarea. „Tot ce înseamnă Asocierea de constructori e în stand by. Se așteaptă fondurile promise de Ponta prin OG și atunci vor începe din nou lucrările. La capacitate maximă se va ajunge după cam 30 de zie de la începerea lucrărilor, adică pe la mijlocul lunii mai. Banii ar trebui să ajungă circa 3 luni, până la rectificarea bugetară promisă de Guvern”, a continuat sursa citată. 

Momentul în care vor intra fondurile suplimentare alocate de Guvern, din fondul de mediu în conturile constructorilor, depinde acum de procedura bancară. Dat fiind că OG a fost deja dată de Guvern și aprobată de Senat, procedura rămasă este transferul fondurilor de la Ministerul Finanțelor la Ministerul Transporturilor, de aici în conturile Metrorex și mai apoi către Asocierea de constructori.  

Lucrările la noua linie de metrou Drumul Taberei – Universitate au fost oprite pe 20 februarie, constructorii sistând lucrarea din cauza lipsei banilor. După ce prim-ministrul Victor Ponta și Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, au negat în primă instanță pericolul de oprire a lucrărille din cauza subfinanțării la începutul acestui an, mai târziu cei doi au promis în mai multe rânduri că vor asigura continuarea lucrărilor din diverse surse, prin Ordonanța Guvernamentală și rectificarea de la bugetul de stat și încercarea de a obține finanțare din fonduri europene.

Tramvaiul 41 deviat

Dacă lucrările la metrou vor decurge conform planului și nu vor mai avea intârzieri, acestea vor forța devierea sau suspendarea tramvaiului 41. La momentul actual ar exista mai multe variante de deviere a tramvaiului, dar nu s-a convenit la folosirea vreuneia dintre ele. Astfel, tramvaiul 41 se va alătura unui lung șir de mijloace de transport în comun care sunt deviate pentru realizarea metroului din Drumul Taberei. 

„Linia tramvaiului 41 va fi blocată câteva luni de zile la intersecția Bd. Timișoara-Strada Brașov, spre capăt la Ghencea. Primăria cere devierea atât la dreapta, spre Industriilor cât și la stânga, înspre Vasile Milea-Răzoare. S-ar putea să meargă pe Calea 13 Septembrie până la capătul din Ghencea” a spus Dan Trifu. 

Acesta a menționat că lucrările pentru devierea tramvaiului sunt foarte costisitoare și vor fi executate excusiv pe cheltuiala Metrorex, motiv pentru care în acest moment sunt încă în negociere pentru a stabili traseul pe care se va devia 41. 

Oficialii RATB sunt rezervați privind posibila deviere a tramvaiului 41 și viitorul traseu al acestuia. „Până în momentul de față nu am o asemenea informație”, a spus Brândușa Raeceanu, purtător de cuvânt al RATB.

 

 

 

 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button