ARHIVA B365

Au început lucrările la podul hobanat peste râul Dâmboviţa GALERIE FOTO

Primarul General, Sorin Oprescu, a participat, vineri, la turnarea fundaţiei pilonului central al podului hobanat peste râul Dâmboviţa, din cadrul obiectivului de investiţii Penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti. Cu o lungime de 235 de metri şi o înălţime de 68 de metri, podul hobanat va fi construit între strada Piatra Craiului şi Șoseaua Virturţii. Potrivit constructorilor, podul va fi finalizat în mai-iunie 2012, fiind „o lucrare foarte complexă”.

În acest moment, se lucrează la forarea celor trei piloni din beton. Pilonul central va avea o lungime de 35 de metri şi un diametru de doi metri. Ceilalţi doi, poziţionaţi spre Șoseaua Virtuţii şi spre centru vor avea o lungime de 18 metri, şi acelaşi diametru de doi metri.

„Este o lucrare de excepţie şi utilă. Pe cei care doresc să plece în partea de vest, noua cale rutieră îi va scoate pe A1”, a explicat Sorin Oprescu.

Întreaga lucrare Penetraţie Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti va costa 580 milioane de lei (138 milioane de euro), va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu str. Piatra Craiului şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. „Se va desfăşura în trei etape. Prima etapă este podul hobanat, urmând etapa a doua până în Șoseaua de centură, iar etapa a treia legătura cu autostrada A1”, a precizat Mădălin Dumitru, şeful Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei.

În funcţie de segmentul lucrării vor fi câte 2, respectiv 3 benzi pe sens. În plus, vor fi amenajate şi piste pentru biciclişti.

Bugetul iniţial de 138 milioane de euro va trebui suplimentat însă anul viitor pentru exproprierile ce ar urma să fie realizate în cadrul proiectului. „Vor fi probleme după ce trecem peste Ciurel pentru că vor fi exproprieri. Deocamdată PUZ-ul este în fază de aprobare. Bugetul pentru expropieri va fi stabilit anul care vine, după aprobarea Consiliului General”, a spus primarul general.

Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti, în calitate de proiectant. Termenul de finalizare a lucrărilor este martie 2013.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button