Încep lucrările la Pasajul de la Brănești peste calea ferată. Proiectul ar urma să fie gata în 18 luni

16 iun. 2024
6280 afișări
Încep lucrările la Pasajul de la Brănești peste calea ferată. Proiectul ar urma să fie gata în 18 luni
Încep lucrările la Pasajul de la Brănești peste calea ferată. Proiectul ar urma să fie gata în 18 luni | Sursa foto: Captură Google Maps

A început organizarea de șantier pentru Pasajul de la Brănești peste linia de tren București-Constanța. Proiectul va fi realizat de constructorul român Tracon.

Valoarea contractului este de 58 milioane lei, iar durata de execuție a proiectului este de 18 luni.

Cotractul pentru construirea pasajului de la Brănești a fost semnat la sfârșitul anului 2023

Primăria Comunei Brănești din județul Ilfov a semnat, la sfârșitul anului trecut, contractul pentru proiectarea și execuția pasajului peste linia de tren București-Constanța (Magistrala M 800) cu antreprenorul român Tracon, potrivit Economedia.ro.

Contractul, parțial finanțat prin PNRR, a fost atribuit pe data de 21 decembrie pentru oferta de 45,6 milioane lei, estimarea din procedura de achiziție fiind de 58 de milioane lei. Finanțarea din PNRR este de 50%.

Pasajul de la Domnești de pe Centura Capitalei a fost realizat tot de Tracon. Constructorul român va semna contractul și pentru modernizarea lotului 5 al Bulevardului Prelungirea Ghencea, contractul fiind al CNAIR.

Pasajul Brănești va avea o lungime de 450 de metri

Pasajul de la Brănești va avea o lungime de 450 de metri, iar termenul de execuție este de 18 luni.

Obiectivul principal al proiectului este de a fluidizia traficul rutier prin eliminarea staționării la bariera CF și de a asigura legătura între DN3 și Autostrada A2.

Pasajul rutier peste linia de cale ferată și drumul de legătură sunt amplasate pe strada Industriilor III, în intravilanul localității Brănești și fac legătura între DN 3 și Strada Gării. Aici se vor face următoarele lucrări:

  • Pasaj superior cu suprastructura mixtă oțel-beton și terasamente din pământ armat și rampe de acces,
  • Drum de legătura între DN3 și pasaj peste linia CF,
  • Bretele pasaj,
  • Amenajare intersecție cu DN3 (sens giratoriu).

Prin Brănești trec zeci de trenuri de călători și de marfă, mai ales în sezonul estival, și tot de atâtea ori este coborâtă și bariera. Cozile care se formează până la ridicarea barierei blochează DN3, iar construirea pasajului ar fluidiza traficul în această zonă.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies