ÎN BUCUREȘTI

Au început lucrările de construcție a unui sens giratoriu modern în Otopeni. Cu ce este acesta diferit față de un giratoriu obișnuit

Vești bune pentru șoferi. Lucrările la noul sens giratoriu modern din Otopeni au început sâmbătă, 14 august., anunță CNAIR. Mai mult, se vor instala în zonă 16 stâlpi de iluminat, pentru a facilita traficul pe timp de noapte. Sensul giratoriu modern va contribui semnificativ la fluidizarea traficului din zonă, sunt de părere autoritățile.

Au început lucrările la noul sens giratoriu din Otopeni. Acesta va face legătura între Strada Gării Otopeni și Centura Capitalei. În prezent traficul în zonă se desfășoară cu greutate, fapt care face și mai binevenită acest proiect. Anunțul a fost făcut atât de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cât și de Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Pe lângă sensul giratoriu se va mai construi o bandă de circulație, spune Cătălin Drulă

Lucările au început la scurt timp după ce a fost aprobată autorizația de construire, dovadă a necesității unor metode de decongestionare a traficului în zonă. De asemenea, zona de intersecție dintre șoseaua de centură și Strada Gării Otopeni este una dintre cele mai frecventate și solicitate artere, ceea ce face aceste lucrări și mai necesare.

Este vorba despre un sens giratoriu modern, de tip turbogirație, dar și despre o nouă bandă de circulație, dedicată vehiculelor care circulă dinspre DN1 spre Tunari și care pot astfel evita sensul giratoriu, potrivit Adevărul.

„Vorbim despre construirea unui sens giratoriu modern, de tip turbogirație, la care se adaugă construirea unei benzi dedicate, destinată mașinilor care circulă dinspre DN1/Mogoșoaia în direcția Tunari și care astfel pot merge înainte, fără să fie obligați să mai dea prioritate în sensul giratoriu.

Cei care trec zilnic pe acolo știu ce ambuteiaje se creează acum din cauza acelui giratoriu improvizat.
Un alt beneficiu al proiectului: siguranța rutieră pe timp de noapte prin acest punct va fi îmbunătățită, prin instalarea a 16 stâlpi de iluminat.”, a transmis Cătălin Drulă.

Ce alte proiecte se mai pregătesc în zonă

Pe lângă noul sens giratoriu, ce va costa 1,8 milioane de lei și va fi finanțat din bugetul de întreținere a drumurilor, în zonă se mai pregătesc încă două proiecte menite să contribuie la fluidizarea traficului: asfaltarea zonei între pasajul Mogoșoaia și această intersecție, precum și finalizarea pasajului Mogoșoaia.

Potrivit lui Cătălin Drulă, toate aceste proiecte vor fi gata la începutul lunii octombrie, și, spune acesta, acestea vor putea reduce călătoriile chiar și cu câteva zeci de minute.

Ce este un sens giratoriu de tip turbogirație

Intersecțiile care fac parte din categoria „turbogirații” se caracterizează prin 2 elemente funcționale distincte, în primul rând un grad ridicat de siguranță a circulației și un grad ridicat de funcționalitate, ambele obținute datorită canalizării traficului pe benzi de circulație uitilizand separatori mediani.

De exemplu, o turbogirație „clasică” cu un număr de 4 brațe, are o capacitate estimată de 3500 vehicule/oră, cu un trafic preponderent pentru mișcarea de inainte, fix cum este nevoie pe Centura Capitalei. Pentru proiectele complicate, de sensuri giratorii în formă de stea, volumul de trafic poate ajunge la 5.500 de vehicule pe oră.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button