Au fost înregistrate 10 milioane de apeluri la numărul 112 în anul 2022. Unii aveau urgențe, alții căutau taxiuri și comenzi de mâncare

11 feb. 2023
389 Afișari
Au fost înregistrate 10 milioane de apeluri la numărul 112 în anul 2022. Unii aveau urgențe, alții căutau taxiuri și comenzi de mâncare
Au fost înregistrate 10 milioane de apeluri la numărul 112 în anul 2022. Unii aveau urgențe, alții căutau taxiuri și comenzi de mâncare: Sursa foto: ISU Gorj

În anul 2022 au fost înregistrate 10.248.377 de apeluri la numărul de urgență 112. Totuși, nu toate apelurile au fost cu adevărat urgențe, unii oameni au sunat la 112 să întrebe, mai în glumă, mai în serios, de pensii, mersul trenurilor, comenzi de mâncare sau de taxiuri. Tot în anul trecut, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a introdus în aplicația mobilă Apel 112 mai multe limbi străine de circulație internațională și a înregistrat o creștere impresionantă a numărului de apeluri primite în limba ucraineană și în limba rusă, ca urmare a numărului de refugiați veniți în România din cauza războiului din Ucraina.

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a înregistrat anul trecut 10.248.377 de apeluri la numărul de urgență 112. Dintre acestea, 57,82% au reprezentat urgențe adevărate.

Au fost înregistrate 10 milioane de apeluri la numărul 112 în anul 2022. Unii aveau urgențe, alții căutau taxiuri și comenzi de mâncare

Restul de 42,18% dintre apeluri au fost non-urgențe, precum persoane care căutau informații legate de mersul trenurilor sau despre traficul rutier, probleme cu pensiile, comenzi de taxi, livrări de mâncare sau alte probleme unde nu era necesară intervenția de urgență a echipajelor.

Cele mai multe cazuri de urgență din anul 2022 au fost preluate de serviciul de Ambulanță, distribuția între agențiile de intervenții fiind următoarea:

  • Ambulanţă 51,36%
  • Poliţie 23,35%
  • ISU-SMURD 18,05%
  • Jandarmerie 5,12%
  • alte agenţii 2,11%

În unele cazuri este necesară intervenția mai multor agenții în același timp pentru soluționarea situațiilor de urgență.

Cele mai multe apeluri de urgență provin din București, iar cele mai multe non-urgențe din Gorj

Județele cu cele mai multe cazuri de urgență din numărul total de apeluri înregistrate la numărul 112 sunt:

1. Bucureşti-Ilfov – 66,41%

2. Alba – 66,24%

3. Cluj – 66,16%

Între timp, județele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgenţe din numărul total de apeluri înregistrat la 112 sunt:

1. Gorj – 64,86%

2. Mureş – 58,03%

3. Covasna – 55,70%.

1000 de apeluri la 112 în rusă și ucraineană în 2022, față de 50 în 2021

Numărul apelurilor la 112 primite în limba ucraineană şi rusă a ajuns la circa 1000 în anul 2022. În comparație, în anul 2021 au fost înregistrate mai puţin de 50 de cazuri. De asemenea, operatorii STS ai Serviciului de urgenţă 112 au reușit să gestioneze urgenţe în mai multe limbi străine, au tradus comunicarea echipajelor cu apelanții și chiar colaborarea cu autoritățile locale dar și cu autorități din țări vecine. Potrivit organizației, fiecare operator STS stăpânește cel puțin o limbă de circulație internațională. Totodată, recent a fost actualizată și aplicația mobilă Apel 112, aceasta fiind în prezent disponibilă în limba română, dar și în engleză, franceză, germană, maghiară și ucraineană.

249 de amenzi pentru apelarea abuzivă a numărului de urgență 112, în Sibiu

CITEȘTE ȘI

Poliția Locală Sector 2 așteaptă voluntari din București. Ce condiții trebuie să îndeplinească doritorii

„Asta vreau de ziua mea!” Cizmele roșii cât China, noua țicneală monumentală în social media, dar și fashion trend urban, ca mâine și la București

Bătrâna Tatra e adorabilă, știm, dar nu vă e dor de Bunicu’ Thomson? Probabil unul dintre cele mai frumoase și mai iubite tramvaie care-au circulat prin București

Cookies