În anul 2022 au fost înregistrate 10.248.377 de apeluri la numărul de urgență 112. Totuși, nu toate apelurile au fost cu adevărat urgențe, unii oameni au sunat la 112 să întrebe, mai în glumă, mai în serios, de pensii, mersul trenurilor, comenzi de mâncare sau de taxiuri. Tot în anul trecut, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a introdus în aplicația mobilă Apel 112 mai multe limbi străine de circulație internațională și a înregistrat o creștere impresionantă a numărului de apeluri primite în limba ucraineană și în limba rusă, ca urmare a numărului de refugiați veniți în România din cauza războiului din Ucraina.
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a înregistrat anul trecut 10.248.377 de apeluri la numărul de urgență 112. Dintre acestea, 57,82% au reprezentat urgențe adevărate.
Restul de 42,18% dintre apeluri au fost non-urgențe, precum persoane care căutau informații legate de mersul trenurilor sau despre traficul rutier, probleme cu pensiile, comenzi de taxi, livrări de mâncare sau alte probleme unde nu era necesară intervenția de urgență a echipajelor.
Cele mai multe cazuri de urgență din anul 2022 au fost preluate de serviciul de Ambulanță, distribuția între agențiile de intervenții fiind următoarea:
În unele cazuri este necesară intervenția mai multor agenții în același timp pentru soluționarea situațiilor de urgență.
Județele cu cele mai multe cazuri de urgență din numărul total de apeluri înregistrate la numărul 112 sunt:
1. Bucureşti-Ilfov – 66,41%
2. Alba – 66,24%
3. Cluj – 66,16%
Între timp, județele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgenţe din numărul total de apeluri înregistrat la 112 sunt:
1. Gorj – 64,86%
2. Mureş – 58,03%
3. Covasna – 55,70%.
Numărul apelurilor la 112 primite în limba ucraineană şi rusă a ajuns la circa 1000 în anul 2022. În comparație, în anul 2021 au fost înregistrate mai puţin de 50 de cazuri. De asemenea, operatorii STS ai Serviciului de urgenţă 112 au reușit să gestioneze urgenţe în mai multe limbi străine, au tradus comunicarea echipajelor cu apelanții și chiar colaborarea cu autoritățile locale dar și cu autorități din țări vecine. Potrivit organizației, fiecare operator STS stăpânește cel puțin o limbă de circulație internațională. Totodată, recent a fost actualizată și aplicația mobilă Apel 112, aceasta fiind în prezent disponibilă în limba română, dar și în engleză, franceză, germană, maghiară și ucraineană.
CITEȘTE ȘI