ÎN BUCUREȘTI

Au dispărut două dintre companiile municipale create de Firea. Nicușor Dan le-a lichidat în CGMB. Încă una intră în insolvență

Zi importantă la Primăria Capitalei, acolo unde a avut loc luni o importantă ședință CGMB. Printre proiectele aflate pe ordinea de zi au existat și câteva cu privire la companiile municipale înființate de Gabriela Firea în mandatul său. Două dintre ele, Cimitire Bucureşti SA şi Tehnologia Informaţiei Bucureşti SA, au dispărut astăzi după ce Nicușor Dan le-a lichidat în cadrul CGMB, prin votul consilierilor municipali. Încă una intră în insolvență și se pregătește de dispariție.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, luni, în ședința începută încă de la ora 10, lichidarea a două dintre companiile municipale create de PMB în madatul Gabrielei Firea, Cimitire Bucureşti SA (care ar fi vizată de achiziționarea ilegală a unor terenuri spune Nicușor Dan) şi Tehnologia Informaţiei Bucureşti SA. De asemenea, a început şi demararea insolvenţei pentru a treia, Pază şi Securitate Bucureşti SA, despre care actualul edil spune că nu este folosită, iar Primăria contractează chiar și în prezent pază de la o serie de firme private. În aceeași ședință au fost stabilite și salariile pentru administratorii speciali de la companiile municipale Consolidări SA şi Dezvoltare Durabilă Bucureşti SA.

Două dintre companiile municipale dispar azi din lista PMB

După ce au fost înființate pe parcursul la ani de zile de Gabriela Firea, care promitea că va îmbunătăți total administrația Capitalei prin acestea, Nicușor Dan a început să le închidă, așa cum anunțat încă din campania electorală.

Conform hotărârii adoptate, după aprobarea dizolvării companiilor Cimitire Bucureşti SA şi Tehnologia Informaţiei Bucureşti SA în Adunările Generale ale Acţionarilor, Consiliile de Administraţie selectează lichidatorii.

Pierderi uriașe la compania Cimitire București

Potrivit documentelor din proiectul de hotărâre, Compania Municipală Cimitire Bucureşti (CMCB) SA nu a înregistrat venituri în 2018, iar în exerciţiile financiare 2018, 2019, 2020 a avut o pierdere adunată de 19.837.846 de lei. Mai mult, fondul de salarii în 2020 a fost de 8.049.052 de lei. În acelaşi timp, Administraţia Cimitirelor şi Crematoriilor Umane (ACCU) a executat în 2020 cheltuieli de personal de 21.329.000 de lei şi cheltuieli bugetare totale de 46.432.000 de lei. În același timp cheltuielile cu salariile au o pondere de 47% din capitalul social al CMCB, constituit din fonduri publice, potrivit referatelor de aprobare a hotărârilor.

Înființarea Cimitire București nu a fost oportună

„Dovada că înfiinţarea societăţii Compania Municipală Cimitire Bucureşti SA nu a fost şi nu este o soluţie oportună şi benefică pentru municipalitate constă în datele despre funcţionarea concretă a acesteia, aceasta fiind în prezent la limita insolvenţei, respectiv a falimentului. (…) ACCU are acelaşi domeniu de activitate ca CMCB SA, prestând acelaşi tip de serviciu public, dar, în fapt, prin dublarea organigramelor şi a bugetelor celor două entităţi, (…) se creşte în mod inutil nivelul cheltuielilor publice”, mai arată documentele, iar Nicușor Dan a explicat că există și un dosar penal cu privire la această companie care ar fi avut cheltuieli nejustificate într-un raport al MF.

La Compania Cimitire situaţia este şi mai gravă. Aici există un raport al Ministerului Finanţelor pentru cheltuieli nejustificate, inclusiv pentru achiziţia de terenuri cu preţuri mult mai mari decât preţul pieţei, motiv pentru care există un dosar penal în curs pentru ce s-a întâmplat la Compania de Cimitire, transmite Nicușor Dan luni.

Compania Municipală Tehnologia Informaţiei Bucureşti SA nu a bifat nici ea la performanțe

Compania Municipală Tehnologia Informaţiei Bucureşti SA nu a reuşit nici ea să îndeplinească suficiente contracte din domeniul de activitate pentru a rămâne viabilă în lista noului primar. Se pare că obiectul său de activitate este unul dintre cele mai dezvoltate din Capitală, dovada fiind situaţiile financiare la finalul tuturor anilor de la înfiinţarea societăţii, ce reflectă pierderi (circa 1,4 milioane de lei în 2018, aproximativ 4 milioane de lei în 2019 şi circa 357.000 de lei în 2020).

Ce a arătat auditul extern

Raportul auditorului extern pentru anul 2020, arată că societatea este supusă unor riscuri privind posibilitatea continuării activităţii din cauza unor procese pe rol împotriva sa, a pandemiei provocate de COVID-19 şi situaţiei financiare în care se afla compania la finalul anului 2020.

Pază și Securitate București SA intră în insolvență

Consilierii municipali au adoptat şi un proiect de hotărâre privind demararea procedurii de insolvenţă, prin procedură simplificată, a societăţii Pază şi Securitate Bucureşti SA.

„La Compania Cimitire situaţia este şi mai gravă. Aici există un raport al Ministerului Finanţelor pentru cheltuieli nejustificate, inclusiv pentru achiziţia de terenuri fără a exista raporturile legale obligatorii şi cu preţuri mult mai mari decât preţul pieţei, motiv pentru care există un dosar penal în curs”, a spus Nicuşor Dan la începutul ședinței.

Practic, se acordă un mandat expres reprezentanţilor Municipiului Bucureşti, prin CGMB, în Adunarea Generală a Acţionarilor societăţii pentru convocarea Adunării Generate a Acţionarilor în vederea aprobării demarării procedurii de insolvenţă, prin procedură simplificată.

Încă din 28 aprilie, directorul general al Companiei Municipale Pază şi Securitate Bucureşti SA a informat Consiliul de Administraţie cu privire la situaţia economico-financiară a companiei, concluzia fiind că, din cauza datoriilor acumulate, „a salariilor foarte mari date cu uşurinţă unui personal TESA supradimensionat” încă de la început, din cauza imposibilităţii de a încheia noi contracte sau de prelungire a celor existente, singura soluţie rămâne solicitarea intrării în procedura de insolvenţă.

Noi salarii lunare pentru administratorii speciali din companiile Cosolidări SA și Dezvoltare Durabilă București SA

Tot azi CGMB a mai adoptat proiecte de hotărâre privind stabilirea remuneraţiei lunare a administratorilor speciali de la companiile municipale Consolidări SA şi Dezvoltare Durabilă Bucureşti SA.

Hotărârea, adoptată cu 30 de voturi „pentru”, 4 „împotrivă” şi 18 abţineri, aprobă suportarea din bugetul Municipiului Bucureşti a remuneraţiei lunare a administratorului special al Companiei Municipale Consolidări SA în valoare de 13.000 de lei plus TVA. De asemenea se împuterniceşte unul dintre reprezentanţii CGMB în Adunarea Generală a Acţionarilor societăţii să semneze contractul de mandat cu administratorul special al Consolidări SA.

Altă hotărâre, adoptată cu 30 de voturi „pentru”, 4 „împotrivă” şi 15 abţineri, aprobă remuneraţia brută lunară a administratorului special al Companiei Municipale Dezvoltare Durabilă Bucureşti SA la valoarea de 17.600 de lei.

Consolidări SA a intrat în insolvență în 7 iulie

O sentință din 7 iulie pronunţată de Tribunalul Bucureşti admite intrarea în insolvenţă a Companiei Municipale Consolidări SA. Printr-o hotărâre din 15 iulie, Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor Companiei Municipale Consolidări SA a hotărât desemnarea Cris Consult SPRL în calitate de administrator special care să reprezinte interesele societăţii şi ale acţionarilor.

În 7 iulie, Tribunalul Bucureşti a admis intrarea în insolvenţă a Companiei Municipale Dezvoltare Durabilă Bucureşti SA. Adunarea Generală a Acţionarilor Companiei Municipale Dezvoltare Durabilă Bucureşti SA l-a desemnat în calitate de administrator special al societăţii pe Mihai Ghinescu, începând din 21 iulie.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button