„Estimăm că astfel va crește viteza de circulație pe această linie, ceea ce aduce ca beneficii:
– o durată mai mică de parcurgere a traseului,
– o frecvență mai bună de circulație a tramvaielor, ceea ce face ca necesarul de tramvaie pe această linie să se reducă,
– creșterea numărului de călători”, informează Primăria Capitalei.
Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al oraşului este de 21,6 kilometri, din care 19,6 kilometri de traseu va fi delimitat cu gard de protecţie, iar pe o porţiune de aproximativ doi kilometri vo fi montaţi stâlpi flexibili. Din această lungime, RATB execută lucrări pe 8,16 kilometri, iar pe diferenţa de traseu lucrările vor fi realizate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti S.A.
Liniile 1 şi 10 asigură preluarea călătorilor din sudul oraşului (la terminalul Romprim) şi transportul acestora pe un traseu care include noduri de transport precum Piaţa Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluţiei, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piaţa Victoriei, Şos. Ştefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor – Mihai Bravu, Calea Văcăreşti.
Fosta RATB (actual STB) anunţa atunci că, după finalizarea acestor lucrări, se obţine o viteză sporită de exploatare şi o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră şi sens, aşa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21.