BAZAR

Atenţie şoferi! Anvelopele de iarnă devin PERICULOASE când e cald afară

De la 1 noiembrie anul trecut “conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, constituie contravenţie”. De frica amenzilor, Ordonanţa de Urgenţă nr. 5/2011 i-a făcut pe români „să umfle” profitul vulcanizărilor cu mult timp că actul normativ să intre în vigoare.

Anvelopele de iarnă sunt concepute special pentru rularea pe un carosabil dificil în timpul iernii. Caracteristicile lor, inclusiv tipul de cauciuc şi forma striaţiilor, duc la îmbunătăţirea frânării, a tracţiunii şi a manevrabilităţii vehiculului. Concret ele sunt realizate dintr-un material mai moale decât cel folosit la cauciucurile de vară şi au un profil ce ajută la păstrarea controlului la temperaturi scăzute. Producătorii susţin că sub temperaturi de 7 grade Celsius aceste cauciucuri sunt recomandate chiar şi pentru rularea pe asfalt uscat. Dacă mercurul din termometre depăşeşte această valoare aderenţa lor scade, ceea ce se traduce printr-o distanţa de frânare mai slabă, manevrabilitate mai slabă şi instabilitate. Mai mult, în timpul rulării există un zgomot pronunţat, iar anvelopele se tocesc mai repede. În unele cazuri chiar şi sistemul ABS al autovehiculul se poate activa pe o suprafaţă uscată, la frânare. De asemenea, există riscul ca anvelopele să explodeze dacă se circulă cu viteze mari pe distanţe mai lungi de 250 de km.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button