ÎN BUCUREȘTIȘTIRI

Atenție, se-nchid ușile! „Metroul până la Aeroport” devine „Metroul până la Mall”

"Metroul până la Aeroport" devine "Metroul până la Mall", reiese din declarațiile noului Ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, care consideră că realizarea tronsonului dintre Complexul Comercial Băneasa, stația Tokyo, și Aeroportul Henri Coandă nu are sens din punct de vedere economic.

Metroul până la Aeroport ar putea să oprească mult mai devreme în stație, și anume la Complexul Comercial Băneasa. Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor,  a declarat într-un interviu pentru Hotnews că realizarea tronsonului dintre Complexul Comercial Băneasa, stația Tokyo, și Aeroportul Henri Coandă nu are sens din punct de vedere economic, mai ales că nu ține cont nici de planurile de dezvoltare ale aeroportului.

Investiția doar pentru realizarea tunelurilor și a stațiilor de pe prima secțiune, nu și pentru realizarea finisajelor, este estimată la 1,3 miliarde de lei. Lucrările ar urma să dureze 4 ani, notează Digi24. Primii șase kilometri din linia de metrou spre aeroport sunt și cei pe care Comisia Europeană a acceptat să-i finanțeze cu 2,3 miliarde de lei.

Comisia Europeană a acceptat să finanțeze doar 6 din cei 14 kilometri, câți ar trebui să aibă întreaga magistrală 6, adică doar bucata dintre stațiile 1 Mai și Tokyo. Metrorex a scos la licitație construcția acestui tronson din M6 în 2019, aceasta nefiind încă finalizată.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara recent că și-ar dori o reprioritizare a investiților în infrastructura de metrou. Continuarea magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor spre Piața Iancului și Pantelimon ar fi mai utilă decât continuarea liniei spre Otopeni, spune acesta.

„Dincolo de centrul comercial Băneasa, acea stație Tokyo, această linie trece printr-una dintre cele mai puțin populate zone ale Capitalei și ale zonei metropolitane București-Ilfov. Și cred că acele resurse ar putea fi redirecționate altundeva în rețeaua de metrou a Bucureștiului unde sunt mult mai necesare. Am vorbit și cu primarul Capitalei și cu primarii de la sectoarele 2 și 6 și toți spun: faceți M5, că ne-ar ajuta”, a spus Cătălin Drulă.

Se pierde finanțarea japonezilor?

Implementarea unui proiect nu poate fi oprită doar pentru că sunt planificate noi investiții – dacă s-ar întâmpla acest lucru nimic nu ar mai fi finalizat, spun, conform sursei citate, în replica, japonezii de la Padeco, angajați de Metrorex să supervizeze acest proiect.

În plus aceștia avertizează că renunțarea la secțiunea dintre stațiile Tokyo și Aeroportul Otopeni, care ar trebui să aibă 5 stații și 8 kilometri, ar putea duce la pierderea finanțării acordate de Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională acum mai bine de un deceniu.

 


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button