Călătoriile cu metroul se vor schimba pentru totdeauna. Ambasada Spaniei la Bucureşti este cea care lansează prima campanie de promovare a literaturii spaniole în reţeaua de metrou a Capitalei.
Este vorba despre campania „Atenţie, se deschid cărţile!”. Aceasta își propune să le ofere călătorilor scurte momente de lectură, trezindu-le, totodată, curiozitatea de a citi în intregime operele.
„Bucureştenii sunt invitaţi să se bucure de literatura spaniolă într-un spaţiu mai puţin obişnuit, acolo unde liniile de metrou intersectează creaţia literară şi artele vizuale, transformând călătoria cu metroul într-o plimbare imaginară prin lumea cărţilor. Astfel, metroul devine un loc de întâlnire cu literatura, călătorii având posibilitatea de a descoperi sau redescoperi autori, personaje şi opere cu ajutorul textelor ilustrate”, se arată într-un comunicat de presă Agerpres.
Astfel, începând de astăzi, pe magistralele 1 și 3 veți putea găsi literatură spaniolă din operele unor scriitori renumiți.
Inițiativa a avut loc prima oară în Madrid, Spania în anul 1997, fiind și în ziua de azi una dintre cele mai îndrăgite campanii culturale din oraș.