Știri București

Atenţie, se deschid cărţile la metrou. Metrorex lansează metroul literaturii spaniole pe magistralele 1 și 3 începând de vineri

Atenţie, se deschid cărţile la metrou printr-o nouă campanie culturală specială. Metrorex lansează metroul literaturii spaniole pe magistralele 1 și 3 începând de vineri în București. Ce presupune această inițiativă vedeți în rândurile de mai jos.

Metrorex a venit recent cu o informare că, începând de vineri, 15 octombrie, pe Magistralele de metrou 1 şi 3, va intra în circulaţie metroul literaturii spaniole.

Campanie culturală de promovare a literaturii spaniole la metrou în București

Metrorex a demarat recent, alături de Ambasada Spaniei şi Editura Polirom, doua campanie de promovare a literaturii la metroul din București, Începând de vineri, adică de azi, pe magistralele 1 şi 3 intra în circulaţie metroul literaturii spaniole. Astfel, în interiorul acestora vor fi expuse afișe cu texte literare ilustrate de artiști români și spanioli.

Mai mult, textele selectate sunt de fapt fragmentele din opere extrem de cunoscute a unor scriitori spanioli contemporani și faimoși. Ele vor fi apoi interpretate de trei ilustratori din Spania şi România.

Anunțul Metrorex privind noua campanie literară

Campania prezintă fragmente din operele a trei scriitori spanioli cunoscuți la nivel internațional: Carlos Ruiz Zafon, Arturo Perez Reverte şi Maria Duenas. Bucureștenii și toți cei care circulă cu metroul, sunt chemați să se bucure, în drumul lor, de literatura spaniolă contemporană şi de frumoasele ilustraţii. Modelul este copia unui inedit proiect cultural desfăşurat în fiecare an la metroul din Madrid.

„Prin intermediul campaniei „Atenţie, se deschid cărţile!”, se dezvoltă iniţiativa de promovare a literaturii spaniole în rândul publicului larg. Proiectul oferă călătorilor ocazia de a experimenta scurte momente de lectură, trezindu-le curiozitatea pentru operele selectate şi creându-le iluzia de „călătorie în călătorie””, anunță Metrorex într-un comunicat.

Proiectul a apărut pentru prima dată la metroul din Madrid, Spania

Proiectul a apărut pentru prima dată la metroul din Madrid în anul 1997. Iniţiativa a fost a Asociaţiei Editorilor, cu sprijinul Metro de Madrid. Acum, este unul dintre cele mai apreciate și cunoscute campanii culturale din capitala Spaniei. Ideea este că aduce literatura mai aproape de milioanele de persoane care folosesc zilnic acest mijloc de transport în comun.

Afişele de la metroul din București atrag atenţia și datorită ilustraţiilor care însoţesc fragmentele. Ele au fost inspirate din operele literare respective. Ilustratorii selectaţi au fost spaniolii David de las Heras şi Eva Vazquez şi românca Miruna Radovici.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button