Societatea de tip occidental favorizează persoanele extravertite, cu abilităţi foarte bune de networking, comunicare şi autopromovare, considerându-le un model de succes. Acest lucru permite ca avansarea la locul de muncă, recunoaşterea profesională şi câştigurile financiare să nu se bazeze întotdeauna pe meritocraţie, ci pe gradul mai ridicat de “inteligenţă socială”.
Pentru persoanele introvertite, dar şi pentru cele care nu cunosc tehnicile de bază ale promovării personale, este mai greu să se facă vizibile din punct de vedere profesional, să fie înţelese şi să-şi impună punctele de vedere. Deseori ele preferă să cedeze decât să intre “sub lumina reflectoarelor” şi astfel ratează oportunităţi pe deplin meritate. De asemenea, unii oameni resping ideea de branding personal, asociindu-l în mod greşit cu publicitatea, jucarea unui rol şi manipularea sau considerând că brandingul este doar pentru vedete sau politicieni.
Obiectiv: Atelierele “Lauda de sine”: instrucţiuni de utilizare îşi propun să ofere o serie de informaţii concrete şi instrumente funcţionale de autopromovare profesională (şi nu numai) pentru persoanele introvertite sau care consideră că nu deţin cunoştinţe suficiente în acest domeniu.
Beneficii: După aceste ateliere, participanţii vor fi capabili:
să înţeleagă care sunt punctele lor forte şi cum le pot folosi în avantajul lor;
să-şi identifice şi depăşească propriile credinţe neproductive privind comunicarea, promovarea personală şi succesul;
să-şi redefinească şi recalibreze imaginea interioară şi exterioară (brandul personal) pentru îmbunătăţirea rezultatelor profesionale.
Participanţi: Atelierele se adresează:
celor care caută afirmarea şi recunoaşterea profesională la locul de muncă
freelancerilor sau antreprenorilor care întâmpină provocări în autopromovare
celor care sunt în căutarea unui loc de muncă şi doresc o prestaţie mai bună la interviuri
persoanelor care se consideră introvertite şi văd acest lucru ca pe un punct slab
Temele abordate pe parcursul celor 7 ateliere sint:
Atelier 1: Motive şi convingeri eronate pentru care nu te autopromovezi şi de ce să renunţi la ele
“Lauda de sine nu miroase a bine.”
“Autopromovarea este doar pentru vedete şi politicieni.”
“Nu este spiritual să-ţi scoţi ego-ul la înaintare”.
“Mi-e frică de ridicol, judecată şi respingere.”
“Nu-mi place să mă bag în sufletul oamenilor.”
“Dacă e să am succes, se va întâmpla de la sine.”
“Eu nu mă milogesc la alţii.”
“Promovarea este manipulare.”
“Urăsc să atrag atenţia asupra mea.”
“Nu am nimic interesant sau deosebit de spus despre mine.”
“La locul meu de muncă nu sunt apreciate persoanele care ies în evidenţă.”
Atelier 2: Predispoziţia genetică – factor constructiv sau perturbator în autopromovare
Definiţii ale personalităţii introvertite vs. extravertite
Neurotransmiţătorii şi circuitele din creier care ne definesc temperamentul
Caracteristicile cele mai frecvente ale unui introvertit vs. ale unui extravertit
10 mituri despre introvertiţi
Putem învinge temperamentul “timid”?
Căi de comunicare între introvertiţi şi extravertiţi şi ce putem învăţa unii de la alţii
Atelier 3: Branding personal pentru timizi
Marcă versus brand
Brand şi branding
Ce putem prelua şi ce nu de la brandurile comerciale
Identificarea celor 6 piloni ai brandului personal
Formularea promisiunii principale de brand
Atelier 4: Cele 3 zâne ale autopromovării: Expunerea, Notorietatea şi Socializarea (partea I)
Ponderea expunerii în economia brandului personal
Era online: brandul tău = Google
Metode confortabile de autopromovare în mediul online şi Social Media
Autopromovarea de guerilla
Atelier 5: Cele 3 zâne ale autopromovării: Expunerea, Notorietatea şi Socializarea (partea a II-a)
Ieşirea din zona de confort (autopromovarea prin interacţiune socilă)
Public speaking şi networking
“Elevator pitch” şi “panoul publicitar”
Câte ceva despre imagine şi stil vestimentar
Atelier 6: Cum să scapi de dialogul interior excesiv
Gânditul – avantaj şi pacoste în autopromovare
Cum să învingi dialogul interior negativ şi să te distanţezi de acesta
Sfera ta de influenţă şi echipa de majorete
Despre “letting go” şi de ce disperarea nu e sexy
Atelier 7: Alinierea nivelelor neurologice pentru susţinerea schimbării (exerciţiu NLP)
Ce sunt nivelele neurologice
Autenticitatea şi integritatea, pilonii persuasiunii
Exerciţiu de aliniere a nivelelor neurologice
Lector: Iulia Bertea – trainer autorizat CNFPA, peste 10 ani experienţă în marketing, promovare şi comunicare, Master în Comportamentul consumatorului, certificare NLP Intensiv şi “The Wealthy Mind”, autor Empower.ro şi temperament introvertit.
7 ateliere săptămânale cu durata de 1h 30”