Astăzi se împlinesc 45 de ani de la construirea primului autoturism Dacia

de:
20 aug. 2013
0 Afișari
Astăzi se împlinesc 45 de ani de la construirea primului autoturism Dacia

Povestea Daciei 1100 a început în 1966. A fost primul model asamblat în fabrica din Argeş, cu toate piesele franţuzeşti. O adevărată atracţie pentru români, care se înscriau pe liste interminabile de aşteptare şi stăteau şi 3-4 ani ca să primească maşina şi aşteptau şi 3-4 ani să conducă bijuteria vremii. Până în 1972, doar 44.000 de oameni au putut conduce un autoturism Dacia 1100. Şi acum, după 45 de ani, Dacia se bucură de acelaşi succes, potrivit Digi24.

Următorul model, Dacia 1300, construit începând cu 1969 la Mioveni, a fost prezentat la saloane auto de la Bucureşti şi Paris.

Apoi, producătorul auto a început un program propriu de dezvoltare şi a realizat opt modele. Ultimul model, Dacia Nova, lansat în 1995, a fost primul model proiectat şi fabricat integral în România.

În 1999, Dacia a fost privatizată şi a devenit marcă a Grupului Renault. Primul proiect sub această umbrelă a fost modelul Super Nova, autoturism echipat cu motor şi cutie de viteze Renault, lansat în 2000.

În 2003 a ieşit de pe uşa fabricii din Argeş modelul Solenza, care a stat la baza construcţiei deja celebrului Logan. Odată cu lansarea acestui model, Dacia a devenit un actor de notorietate pe piaţa auto europeană, devenind cea mai vândută maşină din Europa Centrală şi de Est, în 2005.

Inspiraţi de succesul răsunător al modelului Logan, constructorii au creat şi versiunile MCV şi utilitara Pick-up. Succesul a continuat în 2008 cu modelul Sandero, dar şi în 2010, când au apărut adevăratele schimbări. A fost lansat primul SUV românesc – Dacia Duster – şi monovolumul Lodgy, o maşină de familie apreciată de europeni pentru raportul calitate-preţ. Cu această gamă, Dacia a continuat să exporte pe bandă rulantă şi a devenit unul din principalele motoare de susţinere a creşterii economice.

Cookies