ARHIVA B365

Astăzi se hotărăşte cum funcţionează Autoritatea Metropolitană de Transport

Noua structură va avea atribuţii de reglementare şi coordonare a serviciilor de transport public de călători în Bucureşti şi judeţul Ilfov. Autoritatea va fi ordonator terţiar de credite şi se va finanţa de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din venituri proprii dar şi din fonduri externe. Concret, AMT presupune comasarea RATB şi societăţii Metrorex şi ar avea ca atribuţii şi dezvoltarea celor două companii.

Prin hotărârea de Guvern de azi se aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare urmând ca prin ordin de ministru să se aprobe organigrama şi toate celelalte aspecte: mobilarea cu personal, împărţirea pe servicii şi compartimente”, explică pentru B365.ro directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Cine va fi „boss” -ul transportului?

Prin regulamentul de organizare şi funcţionare va fi stabilit numărul maxim de posturi, atribuţiile şi relaţiile cu structurile organizatorice ale administraţiei publice, centrale sau locale şi cu reprezentanţii societăţii civile. Potrivit ordonanţei de înfiinţare, Consiliul de conducere al ATM va fi format din 7 membri.

DESCARCĂ AICI Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a AMT

Autoritatea va fi condusă de un preşedintele ― director general al AMT, pe lângă care se vor mai afla 3 reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi câte un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor, Consiliului Judeţean Ilfov şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Directorul general care va avea în subordine atât metroul cât şi transportul în comun de suprafaţă va fi numit prin ordin al ministrului transporturilor. „Se fac nişte prospecţiuni, se poartă dialoguri cu mai multe persoane. Aici trebuie să fie un om matur, competent, cu experienţă în domeniul trasportului public şi dacă e legat de Bucureşti e cu atât mai bine. Practic trebuie să gestioneze tot ce înseamnă reglementarea transportului public din Bucureşti şi aria de acoperire”, mai spune Udrişte.

Întrebat dacă i s-a propus să preia conducerea AMT, directorul Metrorex a dat un răspuns evaziv: „Eu sunt ocupat acum cu metroul. Eu am proiecte care sunt în derulare, de investiţii, de modernizare. Am convingerea că vom găsi omul potrivit pentru această funcţie. Sunt mai multe nume şi în primul trebuie să vrea şi oamenii. Eu sunt una din persoanele care se ocupa de prospectarea pieţei”, a explicat Udrişte.

Și proaspătul director demis al RATB, Adrian Criţ, consideră că această funcţie trebuie preluată de o persoană competentă pentru că în caz contrar mai mult ar încurca. „Teoretic trebuie să fie o persoană care ştie cu ce se mănâncă aceasta autoritate. Ţine de doamna ministru (n.r. – Anca Boagiu) să facă aceasta numire. Atât timp colaborarea cu dl. Udrişte este foarte bună, acolo poate să fie oricine”, a explicat fostul şef al RATB.

Înfiinţarea AMT vine ca urmare a unei scrisori de intenţie transmisă Guvernului de FMI, anul trecut, în care se sublinia că activitatea de transport public a RATB şi Metrorex trebuie să fie gestionată de o singură autoritate metropolitană de transport, astfel încât bucureştenii şi locuitorii din comunele limitrofe să poată utiliza acelaşi bilet, la acelaşi tarif, indiferent dacă utilizează metroul, trenul, autobuzul sau tramvaiul.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button