Astaldi anunţă o nouă întârziere la Magistrala 4 de metrou

de:
16 mart. 2015
1 Afișari
Astaldi anunţă o nouă întârziere la Magistrala 4 de metrou

Constructorul italian Astaldi susţine că lucrările la metroul din cartierul bucureştean Drumul Taberei se vor încheia anul viitor, la fel cum a anunţat şi Metrorex, în timp ce staţiile pe care le construieşte în nordul Capitalei, Laminorului şi Lac Strău­leşti, pe Magistrala 4 de metrou, vor fi finalizate în 2017, potrivit raportului pe 2014 publicat de grupul din Peninsulă, citat de zf.ro.

Italienii mai spun că lucrările sunt în prezent finalizate în proporţie de 52% la metroul din Drumul Taberei. Astaldi mai are de încasat circa 56 milioane euro pentru acest proiect, la care lucrează alături de FCC Construccion, Delta ACM 93 şi AB Construct, într-un contract cu o valoare totală de de 215 milioane euro.

Italienii lucrează şi la extinderea Magistralei 4 cu încă două staţii, Lac Străuleşti şi Laminorului, iar până acum lucrările au un stadiu fizic de execuţie de circa 28%. Grupul din Peninsulă, care realizează acest proiect alături de firmele Somet, Tiab şi UTI Construction & Facility Management, mai are de încasat 112 milioane de euro din contractul de 160 de milioane de euro pentru cele două staţii de metrou.

Pe Magistrala 4, Secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti, de la momentul admiterii spre finanţare a celor două staţii – septembrie 2014 – a fost realizată structura de rezistenţă în proporţie de 80% creându-se astfel posibilitatea demarării execuţiei tunelelor în primăvara acestui an.

Noul termen anunţat de constructorul italian lucrările la extinderea Magistralei 4 de metrou vor fi finalizate abia în 2017, cu o întârziere de doi ani, şi nu în 2015, termenul anunţat iniţial şi afişat şi pe panoul informativ de pe şantier. Termenul anunţat de Astaldi avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce auto­rităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier. Astaldi a mai anunţat şi în vara anului trecut o nouă amânare privind finalizarea lucrărilor la Magistrala 4. Constructorul italian menţiona, în raportul aferent primului semestru din 2014 că va finaliza lucrările la Magistrala 4 de metrou în 2016. Mai multe detalii AICI.

Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA. 

Lucrările la Magistrala 4 au început pe 18 octombrie 2012 şi, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni.

„Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 – 2013 şi de la bugetul de stat”, a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu

Magistrala 4 de metrou modifică Nordul Capitalei: Lac de agrement, artere noi și linii de tramvai 

Proiectul de construcție a liniei înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea reţelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor 2 staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti), depou de metrou, terminal multimodal şi Park & Ride, precum şi principalele dotări cu instalaţiile şi echipamentele necesare pentru punerea în funcţiune cu călători a obiectivului. 

În zona staţiei Străuleşti, vor fi construite şi o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou, de tip park&ride.

Pe lângă proiectul propriu-zis de prelungire a linei de metrou, documentația de urbanism „pregătește terenul” pentru mai multe viitoare posibile investiții publice în transportul în comun, inclusiv introducerea unei linii de tramvai pe Bulevardul Laminorului. Mai multe detalii aici.

Potrivit reprezentanţilor Metrorex, prin construirea extensiei Magistralei 4 de metrou se va oferi o cale de transport de mare capacitate, sigură, confortabilă, fiabilă, accesibilă, rapidă şi directă între zona de Nord-Est şi primul nod de transport intermodal de tip Park&Ride Străuleşti.

Proiectul extinderii Magistralei 4 de metrou cu două staţii, exceptând depoul, este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –”Transport”.

Cookies