ARHIVA B365

Asociaţiile din turism: Primăria Capitalei cheltuieşte ineficient banii publici pentru promovare

Mai mult decât atât, Primăria Capitalei a înregistrat o cerere a ONG-ului în acest sens pe vremea când ONG-ul nu fusese încă înființat. Asociaţia „Destinaţia Bucureşti” este condusă de un liberal cunoscut pentru contracte controversate cu statul, Florin Alexe, fost consilier general în Primărie, după cum B365.ro a remarcat deja. 

Până în 2013, Primăria condusă de Sorin Oprescu a mai băgat bani în elaborarea de sloganuri și strategii de identitate, ba are si propria Asociaţie de turism, fără însă vreun rezultat concret. Detalii găsiţi aici. 

„Considerăm că orice altă variantă pentru promovarea coerentă a oraşului Bucureşti va fi sortită eşecului, ca şi până în prezent. Prin urmare lansăm un apel către autorităţile din Bucureşti, nu doar pentru a nu mai cheltui ineficient banii publici pentru aşa-zisa promovare turistică, făcută fără profesionişti, dar şi pentru a face paşii corecţi şi necesari stabilirii unui cadru propice, care să ajute atât industria turistică din România, cât şi autorităţile responsabile”, se  arată într-un comunicat transmis Mediafax de câteva asociaţii, printre care Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR) şi ANAT.

Patronatele susţin că în ultimii şapte ani au încercat să pună bazele promovării Bucureştiului prin intermediul unei Asociaţii de Promovare şi Dezvoltare Turistică a Municipiului Bucureşti, după modelul entităţilor similare din toate capitalele europene.

Ce ar trebui să facă asociaţia „Destinaţia Bucureşti”

Acordul de cooperare pe doi ani între Primăria Capitalei şi Asociaţia „Destinaţia Bucureşti” prevede finanţarea şi realizarea în comun a unor programe, proiecte şi evenimente legate de promovarea Capitalei precum crearea de spot publicitar, logo, slogan şi imn al Bucureştiului, organizarea unei caravane internaţionale de promovare a Capitalei, precum şi realizarea unui concept de „punct turistic urban”, prin construirea unor puncte de informare în zone cheie precum Aeroportul Otopeni, Gara de Nord, Piaţa Universităţii, zona Lipscani şi Piaţa Revoluţiei. De asemenea, Primăria vrea să organizeze un festival internaţional al oraşului şi un circuit spre ambasadele ţărilor care vor face parte din acest proiect, în parteneriat cu MAE.

Din raportul de specialitate al proiectului aprobat de CGMB reiese că Asociaţia „Destinaţia Bucureşti” a fost înfiinţată special în scopul creşterii notorietăţii şi prestigiului Capitalei în ţară şi în străinătate, a elaborării strategice de brand a Bucureştiului, a promovării turistice internaţionale.

Nu se știe însă ce anume a recomandat respectiva Asociație, inexistentă până atunci, pentru colaborarea cu Primăria, care îi va oferi inclusiv sprijin financiar. Asociaţia „Destinaţia Bucureşti” a fost înregistrată legal de-abia pe 4 ianuarie 2013. În raportul de specialitate al Primăriei citim faptul că „Asociaţia Destinaţia Bucureşti este formată dintr-o echipă de profesionişti care au activat/activează în publicitate, mass-media, turism, PR, entertainment, transport, marketing etc.”, fără a se menționa însă cine sunt acești profesioniști.

Reprezentantul și președintele Asociației „Destinaţia Bucureşti” este Florin Alexe, actual deputat PNL și șef al Tineretului Național Liberal, fost consilier general al Municipiului București. Acesta a precizat pentru B365.ro că „Asociația va realiza un proiect complex. S-a constituit un grup de lucru, organizat apoi în această asociație, care a realizat o radiografie a ceea ce se întâmplă în acest moment cu imaginea orașului și realizează un proiect complex, ce își propune să acopere și să rezolve găurile identificate în timp. Nu avem încă o prezență în mediul online pentru că proiectul nostru complet va fi prezentat bucureștenilor printr-o campanie amplă de comunicare, cu lansarea oficială în luna martie a acestui an. Momentan site-ul este în probe”.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button