Asociația Metrou Ușor trage un semnal de alarmă: Cerem încă o dată reinstalarea separatoarelor pe culoarul TRAM+BUS de pe Șoseaua Olteniței!

01 iun. 2023
17703 afișări
Asociația Metrou Ușor trage un semnal de alarmă: Cerem încă o dată reinstalarea separatoarelor pe culoarul TRAM+BUS de pe Șoseaua Olteniței!
Asociația Metrou Ușor trage un semnal de alarmă: Cerem încă o dată reinstalarea separatoarelor pe culoarul TRAM+BUS de pe Șoseaua Olteniței! FOTO: Emilian Florea/ grupul Info Trafic Bucuresti si Ilfov.

Nu este prima dată când Asociația Metrou Ușor trage un semnal de alarmă pentru reinstalarea separatoarelor pe culoarul TRAM+BUS de pe Șoseaua Olteniței. Desființarea provoacă pagube materiale, participanții la trafic sunt puși în pericol, iar transportul public este sabotat.

Asociația spune că se confruntă cu nepăsarea autorităților și îi roagă pe călătorii afectați să se alăture demersului, să solicite același lucru către Primăria Sectorului 4 și Primăria Capitalei.

Asociația Metrou Ușor: Cerem încă o dată reinstalarea separatoarelor pe culoarul TRAM+BUS de pe Șoseaua Olteniței!

În decembrie 2022 trăgeam un semnal de alarmă privind desființarea abuzivă și unilaterală de către Primaria Sectorului 4 a separatoarelor culoarului unic TRAM+BUS de pe Șoseaua Olteniței. Tot atunci arătam, cu dovezi oficiale, cum Primăria Municipiului Bucureşti a pierdut de sub control artere principale, lăsând PS4 să facă ce dorește cu planurile și strategiile de mobilitate ale Bucureștiului, spune ONG-ul.

Investiția a fost realizată în august 2019 din bugetul local al Primăriei Capitalei și a fost de 4 km de culoar unic pe Șoseaua Olteniței. La mai puțin de 2 ani de la instalare, în aprilie 2021, PS4 a decis să desființeze separatoarele.

Între timp, decizia autorităților produce pagube în continuare. Miercuri, 31 mai 2023, o mașină a ignorat marcajul continuu de pe axul drumului și a taiat calea unui autobuz STB care circula corespunzător pe culoarul său unic. Din fericire, nu au existat victime, dar accidentul putea fi unul grav, cu răniți. Evident, circulația mijloacelor de transport public în comun a fost blocată, dar acest detaliu deja este irelevant din moment ce fluența transportului public pe inelul central (arteră vitală) nu pare să mai reprezinte o prioritate pentru PS4 și PMB. Acest accident demonstrează cât de importante sunt separatoarele fizice într-un oraș în care regulile de circulație se respectă tot mai puțin.

STB nici măcar nu știa că vor fi desființate separatoarele

În urma poziției noastre publice din decembrie 2022, PS4 a afirmat în presă că are „autorizație de construire”, fără a preciza dacă deține și avizele necesare din partea capitalei. Amintim cum Comisia Tehnică de Circulație NU a avizat demontarea separatoarelor, iar dispariția acestora a modificat complet condițiile de trafic și siguranța participanților la trafic. Mai mult, STB, adică proprietarul separatoarelor, nu a fost nici măcar informată, spun reprezentanții Asociației Metrou Ușor pe Facebook.

Mai apoi, ONG-ul a cerut, în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, avizele și autorizațiile lucrărilor, primind numărul de înregistrare 73774/08.12.2022 la PS4.

Termenul legal a fost depășit, reprezentanții Asociației au tot insistat în scris și la telefon, însă nici până în acest moment nu au primit răspuns din partea Primăriei Sectorului 4:

PS4 rămâne, din păcate, una dintre cele mai netransparente autorități locale cu care încercăm să interacționăm, răspunsurile venind întărziate, pe lângă subiect, sau …nu vin deloc.

Nu a existat o poziție oficială nici din partea PMB

ONG-ul subliniază că apelul nu a fost ignorat doar de PS4, ci și de conducerea Primăriei Generale a Capitalei, care nu a ieșit niciodată public cu o poziție oficială privind situația de pe Șoseaua Olteniței, cu toate că municipalitatea este principalul păgubit și cu toate că Metrou Ușor a cerut acest lucru de mai multe ori.

Punctul de vedere al Asociației Metrou Ușor din decembrie 2022, dar și dovezile la care se referă, AICI.

CEREM ÎNCĂ O DATĂ reinstalarea separatoarelor pe culoarul TRAM+BUS de pe Șoseaua Olteniței, pentru a crește siguranța, fluența și calitatea serviciului de transport public de pe această arteră vitală de circulație. Confruntați cu nepăsarea autorităților, nu putem decât să vă îndemnăm și pe voi, călătorii afectați, să solicitați același lucru către PS4 și PMB, pentru condiții de transport mai rapide și mai sigure, a conchis Asociația Metrou Ușor.

FOTO: Asociatia Metrou Usor
Cookies