Asociația Metrou Ușor, despre linia de autobuz 133 care devine linia de troleibuz 97. Modificarea vine cu multe beneficii pentru călătorii STB, dar există loc de mai bine

10 apr. 2024
9739 afișări
Asociația Metrou Ușor, despre linia de autobuz 133 care devine linia de troleibuz 97. Modificarea vine cu multe beneficii pentru călătorii STB, dar există loc de mai bine
Asociația Metrou Ușor, despre linia de autobuz 133 care devine linia de troleibuz 97. Modificarea vine cu multe beneficii pentru călătorii STB, dar există loc de mai bine | Sursa foto: Asociația Metrou Ușor/Facebook

De sâmbătă, 13 aprilie, linia de autobuz 133 devine linia de troleibuz 97, iar Asociația Metrou Ușor a decis să le explice bucureștenilor care sunt avantajele, dar și ce ar mai trebui să facă autoritățile. Asociația Metrou Ușor anunță că autobuzul 133 devine troleibuz. Schimbarea vine cu multe beneficii pentru călători.

Asociația Metrou Ușor vorbește într-o postare pe Facebook despre reactivarea unei porțiuni a rețelei de troleibuz. Linia de autobuz 133 devine linie de troilebuz. Segmentul rețelei de troleibuz a fost neutilizată de peste 20 de ani. După liniile 336 și 201, a venit rândul liniei 133 să devină linie de troleibuz.

Asociația Metrou Ușor, despre comasarea liniilor 97 și 133

După ce autobuzele 336 și 201 au devenit troleibuze, a venit și rândul autobuzelor 133. Datorită noilor troleibuze cu autonomie (Solaris Trollino), liniile 97 și 133 se comasează și troleibuzele vor avea indicativul 97. Noul traseu intră în vigoare începând de sâmbătă, 13 aprilie 2024.

Noua linie 97 va funcționa între capetele de linie Străulești și Bd. Tineretului, iar troleibuzele vor circula pe:

  • Străulești
  • Bulevardul Tineretului
  • Bulevardul Bucureștii Noi
  • Calea Griviței
  • Bulevardul Dacia
  • Strada Traian
  • Bulevardul Nerva Traian
  • Calea Văcărești
  • Strada Mircea Vulcănescu
  • Strada Gării de Nord pe sensul opus

Beneficiile acestei schimbări

În postarea de pe Facebook, Asociația Metrou Ușor explică care sunt beneficiile acestei schimbări.

Reducerea poluării și eficientizarea resurselor disponibile

Autobuzele liniei 133 circulau 5km pe sub rețeaua de troleibuz. Operarea acestei linii cu noile troleibuze cu autonomie va elimina autobuzele poluante. Se maximizează, astfel, coeficientul de utilizare al infrastructurii existente de troleibuz, punând în valoare investițiile în rețea.

Reactivarea unei rețele abandonate de troleibuz

Rețeaua electrică de pe Calea Griviței și Bd. Dacia, între Str. Polizu și Calea Victoriei, a fost construită în 1998 din bugetul local și folosită până în 2002, fiind trecută în conservare după numai 4 ani de exploatare comercială. Asistăm la fructificarea acestei investiții în infrastructura de troleibuz realizată acum mai bine de 25 de ani.

Deservirea echitabilă a orașului cu vehicule noi

Vechile troleibuze Ikarus de pe linia 97 vor fi complet înlocuite cu vehicule noi, de ultimă generație. Se repară o veche nedreptate față de călătorii din Bucureștii Noi, întrucât linia 97 a fost deservită în ultimele decenii doar de vehicule ce se apropiau de vârsta de casare. De asemenea, autobuzele hibrid ale liniei 133 vor fi redirecționate către alte zone, crescând astfel în mod echilibrat calitatea transportului public cu vehicule moderne în întreg orașul. Troleibuzele Ikarus vor putea suplimenta, la nevoie, celelalte linii de troleibuz.

Eficientizarea traseului

Troleibuzul 97 se limita la Sfinții Voievozi și nu atingea punctele principale de interes din zonă, precum Calea Victoriei și Piața Romană. Noul traseu al lui 97 va permite legarea directă a cartierului Bucureștii Noi cu hub-ul de transport de la Piața Romană.

Ce ar mai trebui să facă autoritățile

Între Calea Victoriei și Piața Romană, pe o distanță scurtă, nu există rețea de troleibuz. Prin urmare, este necesară deconectarea de la rețea și reconectarea după doar o stație de mers, acest lucru fiind ineficient în exploatare. Montarea unei rețele simple de 450 de metri este o decizie rațională. Linia este foarte importantă, între orele de vârf având până la 11 treceri pe oră, în intervale de 5-6 minute.

Sunt necesare noi benzi unice pentru păstrarea ritmicității acestei linii care străbate Capitala. Pentru exploatarea vehiculelor la potențialul lor maxim, este esențial ca vehiculele noi să aibă și o infrastructură pe măsură, spune ONG-ul.

 

| Sursa foto: Asociația Metrou Ușor/Facebook

Asociația Metrou Ușor este o comunitate dedicată mobilității urbane durabile, transportului în comun și infrastructurii adiacente. Monitorizează lucrări de infrastructură, licitații și proiecte din domeniul mobilității și se implică în îmbunătățirea acestora interpelând și colaborând cu autoritățile de profil.

Din 2019, Asociația Metrou Ușor a trimis autorităților propuneri pentru electrificarea anumitor linii de autobuz. Propunerile au fost analizate și completate de TPBI (Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov), care au implementat 3 dintre proiecte: liniile 133, 201 și 336.

Cookies