ȘTIRI

Arterele importante din București și Centura Capitalei vor fi legate de Autostrada A0. Cum? Prin drumuri radiale – unde se află și cât vor costa

Să înceapă lucrările. Vineri a fost semnat protocolul între Ministerul Transporturilor, CJ Ilfov și Primăria Capitalei pentru realizarea drumurilor radiale ce vor lega Bucureștiul de Autostrada A0. Intitulat „Drumuri Radiale - Orbital București”, proiectul presupune 10 drumuri radiale pe o lungime de 96 de kilometri.

Apar vești noi legate de proiectul „Drumuri Radiale – Orbital București”. Vineri, 5 noiembrie 2021 a fost semnat protocolul pentru realizarea și implementarea drumurilor radiale de către Consiliul Județean Ilfov, Primăria Municipiului București și Ministerul Transporturilor. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat Ionel Irinel Scrioșteanu, potrivit Adevărul.

Mai mult, acesta a precizat că în acest an execuția bugetară pe infrastructura rutieră a României va depăși suma de un miliard de euro, obținută din fonduri europene, o sumă-record în ultimii 30 de ani.

„După ce anul trecut am crescut investiţiile în infrastructura rutieră cu 90% faţă de 2019, anul acesta, pentru prima data în ultimii 30 de ani, execuţia bugetară pe infrastructura rutieră a României va depăşi 1 miliard de euro, din fonduri europene.”, a declarat Scrioșteanu.

Care este scopul acestor drumuri radiale

Scopul acestor drumuri radiale va fi de a asigura legătura între cele două inele rutiere din jurul Bucureștiului – viitoarea autostradă A0 și Centura Capitalei. Prin urmare, se va facilita circulația între coridorul IV, adică Autostrada A0 și zona economică din oraș.

Acest proiect are un potențial ridicat de îmbunătățire a calității vieții cetățenilor, care vor petrece mai puțin timp circulând pe Centură sau pe A0 datorită acestor zece drumuri radiale.

Denumit „Drumuri Radiale – Orbital București”, proiectul va însuma nu mai puțin de 10 drumuri radiale, cu o lungime de peste 96 de kilometri, pe care se vor forma nu mai puțin de 33 de noduri rutiere ce leagă arterele din Municipiul București dar și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului – A0. Astfel, se vor intersecta nu mai puțin de 30 de localități situate în zona metropolitană.

Mai mult, pe aceste drumuri radiale vor fi amenajate trotuare și piste de bicicletă cu o lungime de 96 de kilometri, cât drumurile propriu-zise, și vor fi de asemenea amplasate 120 de puncte pentru încărcarea autovehiculelor electrice, potrivit lui Ionel Scrioșteanu.

Unde se află cele zece drumuri radiale și cât costă acestea

Iată lista cu toate cele zece drumuri radiale ce ar urma să facă legătura între Centura Capitalei, arterele Bucureștiului și Autostrada A0:

„Drumul Radial 1 – Vest Expres, are o lungime de 8,98 km şi realizează legătura între Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timişoara, având un cost estimat de 75 milioane de euro cu TVA

Drumul Radial 2 – Autostrada A1, are o lungime de 12 km şi scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 şi km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,9 milioane de euro cu TVA

Drumul Radial 3 – Giuleşti Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungeşte până la DNCB apoi realizează legătura cu Calea Giuleşti. Costul estimat este de 72,6 milioane de euro cu TVA

Drumul Radial 4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizează conexiunea localităţii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungeşte spre DNCB şi Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,3 milioane de euro cu TVA

Drumul Radial 5 – Pipera Expres, are o lungime de 8,7 km şi realizează legătura între Autostrada A0 şi localităţile Otopeni – Tunari – DNCB – Penetraţie Aleea Teişani. Costul total estimat este de 77,6 milioane de euro cu TVA

Drumul Radial 6 – Afumaţi Expres, drumul radial ce realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localităţii Afumaţi. Are o lungime de 4,39 km şi un cost total de 34,1 milioane de euro cu TVA

Drumul Radial 7 – Est Expres, are o lungime totală de 6,1 km, conectează Moara Domnească la Autostrada A0 şi realizează legătura Municipiului Bucureşti la A0 prin Dobroeşti – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,3 milioane de euro cu TVA

Drumul Radial 8 – Splai Expres, cu o lungime de 5,49 km conectează Autostrada A0 cu Municipiul Bucureşti prin legătura la DNCB şi Splaiul Unirii, dar şi conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,5 milioane de euro cu TVA

Drumul Radial 9 – Sus Expres, are o lungime de 13,86 km şi realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,4 milioane de euro cu TVA

Drumul Radial 10 – Măgurele Expres, realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km şi un cost total estimat de 76,6 milioane de euro cu TVA”, a scris Ionel Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button