Apusul Hotelului Intercontinental. Reperul Bucureștiului își pierde și renumele de hotel de lux. ANPC propune închiderea hotelului rebranduit în Grand Hotel Bucharest

23 mai 2022
30480 Afișari
Apusul Hotelului Intercontinental. Reperul Bucureștiului își pierde și renumele de hotel de lux. ANPC propune închiderea hotelului rebranduit în Grand Hotel Bucharest

Hotelul Intercontinental, care și-a pierdut  numele de la 1 ianuarie 2022 şi a fost redenumit Grand Hotel Bucharest, începe să-și piardă și renumele de hotel de lux. Hotelul din centrul Capitalei, de pe artera principală Bd. Bălcescu, a fost controlat și amendat de ANPC de trei ori în decursul a trei zile consecutive. Au fost găsite mai multe nereguli, printre care alimente expirate, camere cu geamuri crăpate şi cabluri neizolate.

Autoritatea propune închiderea temporară a unității pe o durată de cel mult șase luni și a aplicat amenzi totale de 100.000 de lei.

Echipe ale Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB) au realizat o acţiune de control, joi, la Compania Hotelieră Intercontinental România SA, potrivit unui comunicat de presă.

În urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenționale în valoare totală de 50.000 lei și s-au dispus măsurile complementare de:

  • oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli
  • oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a bucătăriei
  • oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a 10 camere verificate și a centrului SPA
  • propunerea sancțiunii complementare de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni.

ANPC a găsit în urma verificărilor utilizarea unor produse din carne şi peşte fără elemente de identificare şi caracterizare şi dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora, utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilităţii minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare), folosirea, atât în blocul alimentar, cât şi în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depăşită, existenţa unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spaţii frigorifice, fără respectarea condiţiilor de temperatură, utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum şi a unor produse congelate, cu arsuri de congelare.

Alte nereguli constatate au fost nerespectarea vecinătăţilor produselor alimentare, în spaţiile frigorifice, precum şi depozitarea băuturilor direct pe paviment, existenţa unor condiţii igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât şi în centrul SPA, lipsa informaţiilor privind utilizarea electronicelor, condiţii deficitare de amenajare a spaţiilor de cazare, care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecţia unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).

“În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte şi, în urma constatării neremedierea deficientelor în totalitate (condiţiile igienice şi de amenajare deficitare din camere, precum şi utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului”, se arată în comunicatul ANPC.

În urma verificărilor comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au hotărât să menţină închise temporar, până la remedierea deficienţelor, bucătăria, centrul SPA şi cele zece camere, iar acestora li s-au adăugat alte 20 de camere.

 

ANPC a propus şi închiderea definitivă a hotelului

ANPC a precizat că în urma celui de-al treilea control realizat la Hotelul Intercontinental, comisarii au găsit materii prime expirate, în spaţiul de depozitare al produselor alimentare, preparate finite neetichetate, materii prime congelate cu data limită de consum schimbată, preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, desi bucătăria era oprită de la funcţionare, două camere care fuseseră oprite de la funcţionare, ocupate.

Echipele de control au mai dat o amendă de 15.000 de lei, valoarea totală a sancţiunilor ajungând la 100.000 de lei. De asemenea, au propus şi închiderea definitivă a hotelului.

Citește și:

Cookies