ESENTIAL

Saună în autobuzele RATB. Aproape 500 de maşini fără aer condiţionat vor circula în Bucureşti

În Capitală se află în circulaţie, în acest moment, o mie de autobuze Mercedes. Dintre acestea însă doar 513 sunt dotate cu aer condiţionat. „Când au fost achiziţionate cele o mie de autobuze, doar 500 erau prevăzute cu aparate de aer condiţionat. Aşa au fost ele cumpărate atunci. Anul trecut, RATB a mai montat aparate de aer condiţionat în 13 autobuze. Din păcate anul acesta, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a respins proiectul privind dotarea altor autobuze cu aer condiţionat”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanţii RATB. Cele 500 de autobuze fără aer condiţionat au fost achiziţionate de Primăria Capitalei în perioada 2006-2007.

270.000 euro, aerul condiţionat pe timp de vară

Autobuzele dotate cu aer condiţionat sunt mai costisitoare pentru RATB. Un autobuz consumă în medie, cu aerul condiţionat pornit, 88 de litri de motorină pe zi. La un preţ mediu de 5,33 de lei litrul de motorină, calculele arată că autobuzele dotate cu astfel de instalaţii consumă combustibil de aproximativ 56.000 de euro pe tură. La sfârşitul celor trei luni de vară, presupunând că autobuzele circulă doar 90 de zile cu aerul condiţionat pornit, suma se ridică, în total, la aprox. 5,13 milioane de euro. În situaţia în care autobuzele n-ar circula cu instalaţia de răcire activată, RATB ar plăti în total pe motorină 4,86 milioane de euro. Preţul plătit de RATB pentru aerul condiţionat ajunge astfel 270.000 de euro.

Bucureştenii nu vor avea nici transport de noapte în acest an

Consilierii generali au respins şi proiectul privind introducerea transportului pe timp de noapte. RATB a solicitat în proiectul de buget pe 2011 achiziţionarea mai multor autobuze de mică capacitate care ar fi urmat să asigure transportul pe timp de noapte. Conform proiectului RATB ar fi fost creată o linie de tramvai şi 20 de linii radiale pentru autobuze, dinspre centru, către periferie. Proiectul a fost respins însă de CGMB printr-un amendament propus de PDL.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button