Aplicația Youth TB continuă să aibă probleme: „Mi-am făcut abonament online, l-am arătat controlorului și mi-a spus că nu e valabil”

08 mart. 2023
11848 afișări
Aplicația Youth TB continuă să aibă probleme: „Mi-am făcut abonament online, l-am arătat controlorului și mi-a spus că nu e valabil”
Aplicația Youth TB continuă să aibă probleme: „Mi-am făcut abonament online, l-am arătat controlorului și mi-a spus că nu e valabil”. Sursa foto: Facebook - Societatea de Transport București - STB SA

Mai mulți studenți și elevi se plâng în continuare de noua aplicația Youth TB, cea prin care aceștia pot cumpăra abonamente STB. La gherete nu se mai eliberează abonamentele, iar aplicația nu funcționează în totalitate.

Studenții și elevii se confruntă în continuare cu probleme la aplicația Youth TB

O tânără care studiază în București a întâmpinat probleme în timpul unei călătorii cu STB-ul. Aceasta a povestit experiența prin care a trecut pe grupul de Facebook Reclamații STB (fostul RATB) București în legătură cu abonamentul figurat în aplicația Youth TB.

Studenta a povestit despre cum abonamentele nu se mai eliberează de angajații din gheretele STB, acestea putând fi achiziționate doar din aplicație. A aflat acest lucru de la o doamnă, angajată STB, care i-a vorbit pe un ton ridicat:

Bună ziua, am și eu o problemă, sunt studentă și plătesc abonament lunar, de ceva timp nu se mai poate face abonamentul de student la gherete, se fac doar online (asta am aflat de la doamna care mi-a urlat în față că nu pot să îmi fac abonament acolo în timp ce încercam să o întreb cum să procedez).

Neavând altă posibilitate de a-și procura un abonament, tânăra și l-a achiziționat din aplicație. Astăzi, în timp ce călătorea cu STB-ul, i-a arătat abonamentul controlorului. Acesta i-a răspuns că nu este valabil, dar că trece cu vederea peste incident pentru că este 8 Martie.

Controlorul nu deținea suficiente informații despre nelămuririle studentei și despre întreaga situație bizară, spunându-i să sune la un număr de telefon pentru a remedia problema:

În fine, mi-am făcut abonament online, astăzi l-am arătat controlorului și mi-a spus că nu e valabil, că mă iartă că e 8 martie, că gen eu mint că am abonament că nu e al meu, că nu e „deschis” orice ar înseamna asta. Am încercat să explic, să întreb, să solicit ajutor din partea domnului dar mi-a spus să sun la un număr să întreb acolo (în timp ce nu mă lăsa să vorbesc), povestește A. B.

Adrian Criț, directorul STB, spune că aplicația funcționează

STB a lansat aplicația Youth TB în luna septembrie a anului trecut, beneficiari fiind elevii și studenții care doresc să-și facă abonamente.

La scurt timp, însă, au început să apară diverse probleme, transmise de Asociația Metrou Ușor, spunând că digitalizarea pe care STB o dorește este doar pe hârtie.

Printre problemele sesizate de utilizatori este nerecunoașterea statutului de elev/student al persoanelor care vor să utilizeze serviciul.

Din cauza acestor probleme, elevii și studenții se întorc către ghișeele STB pentru a li se elibera abonamente lunare reduse, dar întâmpină o altă problemă. Angajații STB din gherete nu mai sunt responsabili pentru oferirea acestui tip de abonament, iar tinerii sunt nevoiți să revină la Youth TB.

Reprezentanții STB au găsit o soluție pentru utilizatorii care întâmpină probleme cu aplicația. Aceștia trebuie să completeze o cerere pentru a declara pe propria răspundere că nu pot folosi aplicația, precizând și motivul pentru care acest lucru nu este posibil.

Directorul STB, Adrian Criț, a fost întrebat de publicația SportMedia.ro despre cum au ajuns elevii și studenții să fie nevoiți să completeze cereri în loc să se folosească de tehnologia pusă la dispoziție, aceștia întâmpinând probleme:

În primul rând, vreau să menționez că acea aplicație YouthTB funcționează. Am avut 78.000 de utilizatori din septembrie și până la finalul anului 2022. Dacă nu funcționa, nu se înscriau atât de mulți.

Aplicația noastră nu are probleme de funcționare. Probleme care apar provin din faptul că aplicația este integrată cu baza de date a Ministerului Educației, unde sunt informațiile despre elevi și studenți.

Și baza respectivă de date, în unele cazuri, nu conține toate informațiile. Ele trebuie să fie trimise de fiecare școală. Și când școlile nu trimit informațiile la timp, aplicația YouthTB nu are acces la informațiile necesare pentru a elibera abonamentele cu reducere.

Cookies