Aplicaţie medicală pentru iPhone nr. 1 în lume, dezvoltată la Bucureşti

de:
12 aug. 2011
0 Afișari
Aplicaţie medicală pentru iPhone nr. 1 în lume, dezvoltată la Bucureşti

Aplicaţia nu pune un diagnostic clar, însă atrage atenţia unor probleme ale pielii şi recomandă vizita la medicul specialist. Practic, aplicaţia e creată pe principiul unei examinări vizuale a pielii, respectiv a aluniţelor din piele. Astfel, utilizatorul trebuie să fotografieze aluniţa, iar aplicaţia utilizează un algoritm care poate stabili, după anumite caracteristici fizice, dacă respectiva aluniţă este sau nu de natură malignă. Dacă există riscul dezvoltării unui melanom, utilizatorul este nu doar avertizat, ci i se indică şi cabinetele dermatologice cele mai apropiate, unde i se poate confirma sau infirma diagnosticul pus de Skin Scan.

Skin Scan a ocupat timp de peste o săptămână primul loc la nivel mondial în topul aplicaţilor pentru iPhone. În unele ţări, s-a menţinut pe locul întâi chiar timp de mai multe săptămâni. Chiar şi acum, la câteva luni de la lansare, aplicaţia ocupă primul loc în topul programelor plătite pentru iPhone referitoare la cancer.

16.000 de aluniţe analizate prin Skin Scan

De la lansarea aplicaţiei şi până în prezent 16.089 aluniţe au fost analizate prin Skin Scan. Pe site-ul aplicaţiei au apărut deja rezultatele verificărilor. Astfel, cele mai multe cazuri, respectiv 8.167 prezintă risc scăzut de dezvoltare a melanomului, iar alte 7.201 aluniţe prezintă un risc mediu. Din cele 16.000 de cazuri, în urma analizei prin Skinscan, a reieşit că doar 795 prezintă un risc ridicat de îmbolnăvire.

„Aplicaţia nu pune un diagnostic cert, acesta poate fi confirmat doar prin analize medicale, dar cel care utilizează aplicaţia ştie măcar dacă are motive de îngrijorare sau nu, dacă trebuie să apeleze la un medic” – a declarat pentru B365.ro şi Mircea Popa, unul dintre cofondatorii Skinscan.

Cum a apărut ideea Skin Scan

La aplicaţia Skin Scan au lucrat 12 oameni, dintre care doi medici dermatologi şi doi matematicieni. Totul a pornit însă extrem de simplu, de la o discuţie între prieteni.

„Eram la o discuţie mai mulţi prieteni când a apărut ideea să facem o aplicaţie pentru iPhone care să analizeze aluniţele. Știam că unul dintre prieteni era într-un alt grup, la Universitatea Politehnică Bucureşti. Mai exact Mihai Tănase şi cu profesorul Mircea Olteanu lucrau deja la un algoritm de analiză fractală, care analiza diferenţele dintre tipare. Ne-am gandit să o aplicăm pentru aluniţe”, a povestit pentru B365.ro, Victor Anastasiu, unul co-proprietar al SkinScan SRL şi CEO al SeedMoney, firma care a sponsorizat proiectul cu 50.000 de euro.

În echipă au mai fost aduşi doi medici dermatologi, Dana Popoiu şi Kostas Koutsoukis. “Și cot la cot cu Mihai Tănase şi echipa noastră tehnică au încercat să analizeze această hartă fractară şi să pună nişte diagnosticuri. După aceea am împachetat-o într-o aplicaţie pentru iPhone”, mai spune Victor Anastasiu.

Tot procesul a durat 8 luni de zile. Odată creată aplicaţia era timpul să fie şi popularizată. Ajutorul a venit de la comunitatea de antreprenori români din străinătate, care s-a format cu ajutorul SeedMoney. “Noi, la SeedMoney, un proiect pe care l-am început acum doi ani, ajutăm antreprenori români, le oferim sprijin financiar, îi promovăm şi cerem în schimb un procentaj minoritar din acţiuni, între 5% şi 20%. De asemenea, îi ajutăm cu conexiuni în Londra şi Sillicon Valley”, a adăugat Anastasiu.

Unul dintre antreprenorii români ajutaţi prin Seedmoney se bucură acum de succes la Londra. Emil Gal a înfiinţat firma Brainient iar acum are un birou acolo şi a obţinut şi o finanţare de 800.000 lire sterline. Emil Gal îi cunoştea pe editorii de la Techcrunch, una dintre cele mai cunsocute publicaţii online pe tehnologie. Aceştia s-au interesat de aplicaţie, iar din momentul în care Skin Scan a apărut în Techcrunch, aplicaţia a devenit cunoscută. Articolul a fost urmat apoi de noi apariţii în Washington Post, Le Parisien sau The Business Insider,.

Aplicaţia se vinde cu 7,99 euro în magazinul Apple. Banii au început deja să vină. Venitul încasat este ţinut secret însă de Victor Anastasiu. La fel ca şi numărul de aplicaţii vândute. „Avem mii de descărcări. Numărul exact nu pot să îl spun. E confidenţial”, spune co-proprietarul Skin Scan.

Ce urmează

Echipa de la Skinscan nu se opreşte însă aici. În următoarea perioadă va fi creată o nouă versiune a aplicaţiei pe bază de abonnament lunar. „ În acest format vor fi nişte funcţii suplimentare. De exemplu va măsura nivelul de radiaţii ultraviolete, va emite avertizări, de genul – nu mai sta în soare pentru că s-a depăşit nivelul de radiaţii UV. De asemenea, fotografiile cu aluniţe vor fi păstrate pe un server al nostru, iar medicii se pot uita la ele şi transmite utilizatorului informaţii cu privire la acestea”, spune Victor Anastasiu.

În acelaşi timp cei doi medici dermatologi din echipă lucrează la un raport în care vor fi analizate are cele 10.000 de cazuri primite.

„În curând aplicaţia va fi disponibilă şi pentru utilizatorii de Android”, mai precizează Victor Anastasiu.

Cookies