ÎN BUCUREȘTI

Apare un nou sens giratoriu în Otopeni, pentru legătura cu Centura Capitalei, până în toamnă. E din ăla bun cu turbogiraţie FOTO

Apare un nou sens giratoriu în Otopeni, anunțat de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook. Acesta va face legătura între Strada Gării Otopeni (da, chiar așa se cheamă, cu totul) și Centura Capitalei. În prezent traficul în zonă se desfășoară cu greutate lucru care încetinește toată centura. Mai mult, se pare că proiectul va fi gata până în toamnă, iar designul o să fie unul modern, cu turbogiraţie. Nici eu nu știu ce înseamnă, dar o să aflăm mai jos.

Apare un nou sens giratoriu în Otopeni sau mai bine zis la ieșirea pe Centura Capitalei, prin Strada Gării Otopeni. Acesta va fi gata până în toamnă anunță Drulă, care promite că proiectul este nou nouț și modern, cu turbogiraţie normal.

Vești bune pentru toți otopenarii. A, și bucureștenii mutați în Otopeni să scape de nebunia din oraș, dar care au nevoie zilnic să ajungă în București și stau și înjură în trafic orele pierdute, după vestea dată de ministrul Transporturilor. Mai mult, se pare că acesta va fi gata cât ai zice Centura Capitalei. Azi a fost emisă autorizația de construire, că de, este periculos să fac lucrări pe șantiere fără autorizații, nu?

Citește și Soția unuia dintre muncitorii uciși pe șantier face dezvăluiri: Avea programare la medic la 17 și trebuia să se învoiască la 15. Multe întrebări rămase fără răspuns în caz

Sens giratoriu modern cu turbogirație, în Otopeni, pe Centura Capitalei

Ministrul Cătălin Durlă transmis vineri că a fost emisă autorizaţia, iar lucrările se vor încheia la toamnă. Conform ministrului, este vorba de un sens giratoriu modern, de tip turbogiraţie, pe şoseaua de centură a Bucureştiului. Acesta o să apară fix în intersecţia dintre Strada Gării Otopeni și șoseaua de centură.

„Veste bună pe final de săptămână – tocmai ce a fost emisă autorizaţia de construire pentru o soluţie pe care am propus-o anul acesta şi iată că o implementăm rapid, atât de necesară pentru fluidizarea circulaţiei pe şoseaua de centură a Bucureştiului, în punctul de intersecţie cu Strada Gării Otopeni. Vorbim despre construirea unui sens giratoriu modern, de tip turbogiraţie, la care se adaugă construirea unei benzi dedicate, destinată maşinilor care circulă dinspre DN1/Mogoşoaia în direcţia Tunari şi care astfel pot merge înainte, fără să fie obligaţi să mai dea prioritate în sensul giratoriu.”, a explicat ministrul pe pagina de Facebook.

Zona, mereu roșie în aplicațiile de hărți de trafic

În această zonă, și o spune Google Maps, este mereu aglomerație, deci proiectul o să fie benefic atât oamenilor din Otopeni, cât și Centurii propriu-zise.

Cei care trec zilnic pe acolo ştiu ce ambuteiaje se creează acum din cauza unui giratoriului improvizat, mai spune Cătălin Drulă. Un alt aspect important al noului sistem o să fie și siguranţa rutieră pe timp de noapte, maai ales că vor fi instalați 16 stâlpi de iluminat, iar designul noului proiect mai vine cu o serie de beneficii importante pentru fluxul de mașini și statul în trafic.

Proiectul din Otopeni va fi gata în toamnă

„Lucrarea se încheie la toamnă, iar investiţia se ridică la 1,8 milioane de lei – bani proveniţi din bugetul de întreţinere a drumurilor.” a mai spus ministrul, care a mai atras atenția că în zona respectivă se află în lucru alte proiecte de fluidizare a traficului, în primul rând asfaltările începute deja pe centură, mai exact între pasajul Mogoşoaia şi intersecția din Otopeni şi pasajul Mogoşoaia.

Drulă promite că toate investiţii vor fi gata la începutul lui octombrie, iar toate lucrările pe acest sector al Centurii Capitalei sunt menite să facă traficul mai fluent şi mai sigur. Acest lucru este de dorit, ținând cont de numărul crescut al deceselor în accidentele rutiere din ultima perioadă.

Aşa cum ne-a dovedit anul acesta proiectul reabilitării DN68A Margina-Holdea şi regândirea giratoriului de la Margina, asemenea soluţii simple şi elegante pot reduce chiar şi cu zeci de minute timpii de aşteptare din trafic.”, mai spune ministrul Transporturilor.

Așa o să arate sensul giratoriu din Otopeni cu turbogirație

Ce este turbogirația asta

Intersecțiile care fac parte din categoria „turbogirații” se caracterizează prin 2 elemente funcționale distincte, în primul rând un grad ridicat de siguranță a circulației și un grad ridicat de funcționalitate, ambele obținute datorită canalizării traficului pe benzi de circulație uitilizand separatori mediani. De exemplu, o turbogirație „clasică” cu un număr de 4 brațe, are o capacitate estimată de 3500 vehicule/oră, cu un trafic preponderent pentru mișcarea de inainte, fix cum este nevoie pe Centura Capitalei. Pentru proiectele complicate, de sensuri giratorii în formă de stea, volumul de trafic poate ajunge la 5.500 de vehicule pe oră.

Investiții majore pe Centura Capitalei în mandatul lui Drulă

Compania de Drumuri investeşte vreo 440 de milioane de lei în realizarea a patru pasaje acolo unde Centura Capitalei întâlneşte importante drumuri locale. Pasajul Mogoşoaia va muta actuala Şosea de Centură a Capitalei cu ale sale patru benzi peste giratoriul de la intersecţia cu DN1A.

Alte trei pasaje sunt în lucru pe Centura de sud: la Domneşti şi la intersecţiile cu Şoselele Berceni şi Olteniţa, toate cu termen de finalizare 2022. Pasajul Domneşti este al doilea din cele cinci pasaje aflate în construcţie pe Centura Capitalei care ar putea fi deschis circulaţiei, după cel de la Mogoşoaia.

Otopeni, oraș vechi de aproape 500 de ani

14.02.1587, este anul primei atestări documentare a orașului Otopeni, iar zona s-a dezvoltat treptat în aceste secole, ajungând la orașul de astăzi, aproape alipit Capitalei și deosebit de important prin amplasarea sa pe DN1 și prin faptul că aici este construit Aeroportul Internațional Henri Coandă.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button