Aoleu, Gucci (mai ales că s-a închis magazinul din București): Românii preferă să cumpere produse contrafăcute | Studiu InfoCons

10 iun. 2022
270 Afișari
Aoleu, Gucci (mai ales că s-a închis magazinul din București): Românii preferă să cumpere produse contrafăcute | Studiu InfoCons
Aoleu, Gucci (mai ales că s-a închis magazinul din București) Românii preferă să cumpere produse contrafăcute Studiu InfoCons

InfoCons transmite că Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene a lansată cea de-a treia ediție a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul și Proprietatea Intelectuală”, din care reiese că tinerii din România cumpără, în mod intenționat produse contrafăcute.

Studiu InfoCons | Românii cumpără în mod voluntar produse contrafăcute

Acest studiul a fost realizat în perioada 7 – 28 februarie 2022, conform InfoCons. La colectarea datelor, au participat 22.021 de tineri, ce aveau vârste cuprinse între 15 și 24 de ani, din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene.

În urma acestui studiu s-a constata că tinerii au tendința de a cumpăra bunuri contrafăcute și de a accesa și descărca conținut piratat, atât la nivelul României, cât și la nivel european.

Iată care sunt datele, raportate la România:

  • 40% dintre tinerii din țară au cumpărat cel puțin odată un produs contrafăcut,
  • 14% dintre tinerii din țară au accesat, în mod voluntar, conținut piratat,
  • 61% dintre tinerii din România preferă să acceseze conținut în format digital din surse legitime. Procentul a crescu față de anul 2019, când media era de 50%.

De ce sunt cumpărate produsele fake

Pe lângă datele prezentate anterior, InfoCons a oferit și o listă a factorilor pentru care tinerii preferă să cumpere produse false sau să acceseze conținut piratat. Printre acestea se numără următoarele:

  • Prețul mare al produselor originale,
  • Disponibilitatea produselor contrafăcute,
  • Influența pe care societatea o are asupra tinerilor.

Așa cum există motive care încurajează cumpărarea de produse contrafăcute, studiu arată că există și motive pentru care tinerii evită să cumpere astfel de produse. Printre acestea se numără și:

  • Amenințările cibernetice pe care le reprezintă fișierele piratate,
  • Frauda cibernetică,
  • Impactul pe care respectivele produse îl au asupra mediului înconjurător.

La nivel european, tinerii consumă în mod frecvent următoarele tipuri de produse contrafăcute și conținut piratat:

  • Haine și accesorii – 17%,
  • Încălțăminte – 14%,
  • Electronice – 13%,
  • Cosmetice, parfumuri și produse de îngrijire personală – 12%,
  • Filme – 61%,
  • Seriale – 52%,
  • Muzică – 36%.
Cookies