InfoCons transmite că Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene a lansată cea de-a treia ediție a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul și Proprietatea Intelectuală”, din care reiese că tinerii din România cumpără, în mod intenționat produse contrafăcute.
Acest studiul a fost realizat în perioada 7 – 28 februarie 2022, conform InfoCons. La colectarea datelor, au participat 22.021 de tineri, ce aveau vârste cuprinse între 15 și 24 de ani, din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene.
În urma acestui studiu s-a constata că tinerii au tendința de a cumpăra bunuri contrafăcute și de a accesa și descărca conținut piratat, atât la nivelul României, cât și la nivel european.
Iată care sunt datele, raportate la România:
Pe lângă datele prezentate anterior, InfoCons a oferit și o listă a factorilor pentru care tinerii preferă să cumpere produse false sau să acceseze conținut piratat. Printre acestea se numără următoarele:
Așa cum există motive care încurajează cumpărarea de produse contrafăcute, studiu arată că există și motive pentru care tinerii evită să cumpere astfel de produse. Printre acestea se numără și:
La nivel european, tinerii consumă în mod frecvent următoarele tipuri de produse contrafăcute și conținut piratat: