Anul 2023 aduce noi premiere pentru infrastructura rutieră. Câte proiecte din București și împrejurimi ar trebui să fie gata

12 ian. 2023
1402 Afișari
Anul 2023 aduce noi premiere pentru infrastructura rutieră. Câte proiecte din București și împrejurimi ar trebui să fie gata
Anul 2023 aduce noi premiere pentru infrastructura rutieră. Câte proiecte din București și împrejurimi ar trebui să fie gata. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor anunță că, în 2023, românii vor avea parte de câteva premiere pentru infrastructura rutieră. Totodată, până la finalul acestui an, ar trebui să fie dați în trafic minimum 126 de kilometri de drum, printre care două pasaje rutiere din București, dar și trei loturi din Autostrada București A0.

Noi premiere pentru infrastructura rutieră din România în 2023

Anul acesta, România depășește borna de 1.000 de kilometri de autostradă dați în trafic, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu. În prezent, țara noastră are 994 de kilometri de drumuri de mare viteză.

„Știu că a durat mult, mult prea mult, dar trendul ascendent din ultimii 3 ani în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră, ne permite să spunem că vom atinge borna de 2000 km până în anul 2030”, declară secretarul de stat în Ministerul Transporturilor pe Facebook.

Vești despre Autostrada Ploiești-Pașcani A7 (Autostrada Moldova): Toți cei aproximativ 320 de kilometri vor fi în execuție până în această primăvară. Mai exact, numai aici vor fi deschise 13 șantiere.

1.000 de kilometri cu contract de execuție lucrări. La sfârșitul anului 2023, în țara noastră, se va depăși și borna de 1.000 de kilometri de drumuri de mare viteză cu contract de execuție pentru lucrări.

„Pe lângă cei 554km drum de mare viteză contractați pentru execuție până acum, anul acesta vom mai semna contracte de execuție pentru încă aproximativ 680 km (405 sunt deja in licitație)”, spune Irinel Ionel Scrioșteanu.

Începe construcția primului tronson de autostradă în zona montană. Proiectul prevede și construcția unui tunel de autostradă cu o lungime de 1,3 kilometri: Lotul 4 Țigveni – Curtea de Argeș al Autostrăzii Sibiu-Pitești.

„Autostrada Sibiu-Pitești este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați”, explică sursa citată.

În 2023, în toată țara, vor fi deschise peste 50 de șantiere pentru execuția proiectelor majore de infrastructură rutieră.

Minim 126 de km ar trebui să fie dați în trafic

„Anul acesta vom face tot posibilul să dăm în trafic minimum 126 km drum de mare viteză și câteva obiective de investiții principale și contăm, bineînțeles, pe menținerea unei mobilizări bune din partea antreprenorilor, dar și pe creșterea acesteia, acolo unde nu este la un nivel optim”, spune Irinel Ionel Scrioșteanu.

Lista proiectelor care ar trebui finalizate:

  • Autostrada Bucureștiului A0 – Lot 1 Sud: 16,93 km
  • Autostrada Bucureștiului A0 – Lot 2 Sud: 16,32 km
  • Autostrada Bucureștiului A0 – Lot 2 Nord: 19 km
  • Autostrada Transilvaniei A3 Nușfaĺău-Suplacu de Barcău: 13,55 km
  • Autostrada Transilvaniei A3 Chețani-Câmpia Turzii: 15,69 km
  • Legătură Centura Oradea cu Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
  • DX12 Craiova-Piteşti Tronson 3: 31,75 km
  • Pasajul rutier Berceni
  • Pasajul rutier Olteniței – Popești-Leordeni
  • Pasajul denivelat superior DN 21 – Drajna
  • Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și drumurile de legătură

Cookies