Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a declarat azi, într-o conferință de presă, că Blue Air se pregăteşte să iasă de pe piață.
Horia Constantinescu mai spune că, în acest context, compania low cost tergiversează primirea procesului verbal privind amenda aplicată de ANPC, dar și procesul verbal prin care ANPC a decis că Blue Air trebuie să le dea clienților banii înapoi pentru că nu a operat cursele plătite de oameni:
Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire. Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă ştii că eşti nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl conteşti în instanţă, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunţi nişte curse pe care le anulezi în ultimul moment.
Șeful ANPC a mai spus că șansele ca oamenii să-și primească înapoi banii pe cursele plătite și niciodată efectuate sunt mici, în condițiile în care la Blue Air ar fi probleme și cu plata salariilor:
Am primit mailuri de la angajaţi ai Blue Air care ne spun că nu şi-au mai primit banii de trei luni şi ne spun «De unde să dea banii clienţilor, dacă nici nouă nu ne dau?»
Șeful ANPC a mai declarat că reprezentanții Protecției Consumatorilor s-au întâlnit cu un reprezentant al Blue Air:
Am avut o întâlnire cu un reprezentant al Blue Air, domnul Năstase, împreună cu comisarii ANPC care au întocmit documentul de control. Ne scotea puţin la tablă şi ne spunea că ar fi greşit să fie sancţionat Blue Air pentru că situaţia financiară este discutabilă. Am discutat punctual situaţia la noi la birou, inclusiv ce s-a întâmplat cu banii consumatorilor. Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, consumatori vulnerabili, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional. El a admis că acesta este numărul consumatorilor vătămaţi.
Recent, ANPC a amendat compania Blue Air cu 2 milioane de euro, anunţă ANPC din cauză că, în decurs de un an, a anulat aproape 11.300 de zboruri. Acestor zboruri le corespund 178.405 rezervări, pentru care s-au făcut plăţi în valoare totală de peste 66 de milioane de lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene.
Șeful ANPC mai spune că a propus inclusiv o variantă prin care sumele să fie transformate în acţiuni Blue Air, lucru neacceptat de către reprezentantul companiei. Iar Blue Air susține că a aflat din presă de sancțiunile Protecției Consumatorilor.