ȘTIRI

ANPC a înființat Comandamentul Special Black Friday. Ce trebuie să știi despre reducerile de preț

În această perioadă suntem bombardați cu reduceri de prețuri, iar ANPC a decis să înființeze Comandamentul Special Black Friday. Care este scopul acestui departament și ce trebuie să știe consumatorii despre reduceri.

ANPC a înființat Comandamentul Special Black Friday. Ce trebuie să știi despre reducerile de preț. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor oferă explicații utile în ceea ce privește ofertele din această perioadă.

ANPC a înființat Comandamentul Special Black Friday

Comandamentul Special Black Friday a fost creat la inițiativa Președintelui ANPC, Claudiu Dolot, iar scopul acestuia este să supravegheze permanent ofertele cu promoții, din această perioadă mult așteptată, indiferent de domeniul de activitate al magazinelor. Anunțul a fost făcut joi, 11 noiembrie 2021, prin intermediul unui comunicat oficial transmis de ANPC.

Strategia de funcționare a comandamentului creat pentru Black Friday a fost stabilită în urma unei conferințe online, iar la aceasta au participat toți comisarii șefi și comisarii șefi adjuncți din România. Comandamentul este coordonat de Paul Anghel, Directorul General al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Recomandăm și: ANPC a amendat Altex cu 50.000 de lei. Reduceri înșelătoare de Black Friday | FOTO

Acest comandament a fost înființat după rezultatele controalelor de zilele trecute, la magazinele care au decis să fure startul campaniilor de reduceri, declară Președintele ANPC.

„Așa cum am spus de fiecare dată, manifestăm TOLERANȚĂ ZERO față de orice abatere de le legislația în domeniu. Parte a campaniei ”Protecția Consumatorilor nu se negociază!”, ne dorim ca acest comandament să împiedice transformarea lui Black Friday în Ziua Păcălellilor”, a mai spus Claudiu Dolot, Președinte ANPC.

Ce trebuie să știi despre reducerile de preț

Consumatorii trebuie să știe că indiferent de tipul vânzărilor cu preț redus (soldare, lichidare sau vânzări promoționale), trebuie să respecte câteva reguli, atât de fixare a prețurilor, cât și de publicitate a prețurilor.

Astfel, orice magazin (comerciant) care anunță cu surle și trâmbițe o reducere de preț, trebuie să o raporteze la prețul de referință pe care l-a avut în același spațiu de vânzare pentru același produs/produse.

Recomandăm și: Atenție la ofertele telecom de Black Friday. Recomandările făcute de ANCOM

Reducerea pe care o vezi afișată trebuie să fie inferioară prețului de referință.

ANPC explică ce înseamnă prețul de referință: este cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în ultimele 30 de zile, înainte de data la care s-a aplicat reducerea de preț.

Poți semnala orice neregulă legată de reducerile din această perioadă la adresa de mail special creată de ANPC: bf@anpc.ro. În mail poți trimite și fotografii sau documente care pot fi de folos pentru inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Comandamentul Special Black Friday înființat de ANPC. Sursă foto: Facebook/ ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor
Comandamentul Special Black Friday înființat de ANPC. Sursă foto: Facebook/ ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button