ANPC a anchetat Blue Air, anunță și amendă pentru că a anulat zboruri și n-a despăgubit clienți. Compania spune că n-a primit încă nimic oficial

16 iun. 2022
222 afișări
ANPC a anchetat Blue Air, anunță și amendă pentru că a anulat zboruri și n-a despăgubit clienți. Compania spune că n-a primit încă nimic oficial
ANPC a anchetat Blue Air, anunță și amendă pentru că a anulat zboruri și n-a despăgubit clienți. Compania spune că n-a primit încă nimic oficial. Sursa foto: Agerpres

ANPC a anunțat miercuri că a terminat o anchetă împotriva Blue Air, începută în urmă cu două luni. Autoritatea urmează să amendeze compania aeriană pentru neregulile găsite. Avocatul Blue Air a transmis joi că ANPC nu a trimis niciun înscris oficial pentru companie.

ANPC a luat în vizor compania Blue Air

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a primit un număr însemnat de plângeri referitoare la serviciile oferite de Blue Air, atât din țară, cât și din ale state ale UE. Astfel că, după 2 luni de verificări, ANPC a anunțat că finalizat ancheta împotriva companiei aeriene.

„A venit momentul să primească, de această dată, compania aeriană un bilet din partea Autorității noastre, oferindu-le acestora posibilitatea de a contribui la bugetul de stat într-o măsură egală cu cea prin care ei au înțeles să oblige consumatorii să participe la finanțele companiei, fără ca aceștia să-și dea acordul. În schimbul acestei contribuții, ce va fi substanțială, noi le vom oferii un cazier comercial. Iar, exact după modelul activității companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi și ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului”, a transmis președintele ANPC, Horia Constantinescu, potrivit economica.net.

De anchetă s-au ocupat trei comisari ANPC cu experiență, ce fac parte din grupul de impact la nivel național al comisarilor cu drept de control în toată România. La acțiunea complexă a fost adăugată și contribuția Centrului European al Consumatorilor România. Cel din urmă se ocupă de instrumentarea sesizărilor transfrontaliere ale clienților și a centralizat reclamațiile, pe aceeași temă, care au fost trimise din afara României.

ANPC încă nu a sancționat Blue Air Aviation S.A. deoarece așteaptă publicarea în Monitorul Oficial a comisiei pentru stabilirea cuantumului amenzii ce va fi aplicată companiei , așa cum prevăd reglementările recentei Ordonanțe de Urgență nr. 58/2022.

Ordonanța de Urgență nr. 58/2022 modifică și completează mai multe acte normative din domeniul protecției consumatorilor, armonizând, de asemenea, în legislația națională, prevederile Directivei Omnibus – nivelul amenzilor contravenționale pot ajunge până la 2 milioane de euro, în funcție de cât de gravă este abaterea.

Compania aeriană nu a fost anunțată în mod oficial de neregulile descoperite de ANPC

Blue Air anunță că nu a primit niciun document oficial cu privire la ancheta realizată de ANPC, în urma reclamațiilor trimise de clienți cu privire la serviciile oferite de companie.

Avocatul companiei aeriene declară că toate informațiile despre anchetă au fost aflate din presă, astfel că nu poate răspunde acuzațiilor, neavând dovada că acestea au fost formulate de autorități.

„Pentru că până la acest moment, nu am primit absolut niciun înscris oficial prin care ameninţările diseminate în mediul online să fie comunicate societăţii în mod oficial, având în vedere numeroasele solicitări pe care le-am primit din partea mass media, vă aducem la cunostiinta faptul că nu putem răspunde unor acuzaţii publicate în presa, scrisă sau online, neavând nicio dovada că acestea au fost formulate de un înalt oficial al Statului Român”, a declarat Bogdan Năstase, avocatul companiei Blue Air, într-un punct de vedere transmis joi pentru Agerpres.

Cookies