ANPC prin Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia a sancționat de două ori compania Electrica Furnizare pentru faptul că nu a emis facturile pentru clienți. Cele două amenzi au o valoare totală de 20.000 de lei. Totodată, clienții companiei respective vor putea cere plata eșalonată a facturilor.
Compania Electrica Furnizare a fost amendată de către Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia cu suma de 20.000 de lei deoarece clienților nu le erau emise facturile. Astfel, aceștia au transmis mai multe sesizări către ANPC, precizând că se tem că nu vor putea să achite facturile dacă acestea nu sunt emise la timp și compania lasă sumele să se adune, potrivit Gândul.
Acest incident a fost făcut public de către comisarul-șef al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, Ion Iordăchescu, pe pagina sa de Facebook.
„Operatorul economic a fost sancţionat de comisarii Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova cu 2 amenzi în valoare totală de 20.000 lei pentru nerespectarea măsurilor dispuse în documentul de control anterior (emiterea facturilor în termen de maxim 15 zile), precum şi pentru nerespectarea condiţiilor contractuale de a emite facturile la timp. În acelaşi timp s-au dispus măsuri de remediere a deficienţelor (emiterea facturilor către consumatorii casnici)”, a transmis acesta pe Facebook.
Potrivit conducerii Electrica Furnizare, facturarea a fost întârziată de schimbările legislative, iar compania ar urma să ofere plata eșalonată celor care primesc facturi cu valori mari. Mai mult, pentru clienții care sunt afectați de emiterea întârziată a facturilor va exista o perioadă „de grație suplimentară” în vederea achitării.
CITEȘTE ȘI