BAZAR

Angajaţii vor putea utiliza mai mult de două tichete de masă pe zi

Proiectul de act normativ urmăreşte, pe lângă implementarea reglementărilor privind acordarea tichetelor de masă pe suport electronic şi creşterea disciplinei contractuale şi siguranţei financiare a sistemului tichetelor de masă, asigurarea unui control mai eficient al utilizării tichetelor de masă, precum şi aplicarea unitară şi echitabilă a principiilor stabilite prin legea iniţială în cazul salariaţilor a căror durată zilnică a timpului de muncă este mai mare de opt ore, în regim de tură.

Posesorii de tichete de masă nu le vor mai putea utiliza în magazine, locaţii, unităţi, pieţe de orice fel care nu vând produse alimentare şi nu au afişată la intrare autocolantele speciale ale unităţii emitente.

Proiectul de hotărâre reglementează procedura de restituire a tichetelor de masă folosite de salariat în decursul unei luni şi la care acesta nu avea dreptul, se arată în nota de fundamentare a proiectului, confoorm Mediafax. 

Emitentul este obligat să tipărească pe tichetul de masă (pe suport de hârtie) numele şi prenumele beneficiarului, precum şi interdicţia de a fi utilizat pentru produse nealimentare.

În cazul în care salariatul utilizează într-o lună un număr de tichete de masă mai mare decât numărul de zile lucrate, iar angajatorul nu a încasat de la salariat contravaloarea tichetelor utilizate şi necuvenite, firma îi va scădea pentru luna următoare numărul tichetelor necuvenite din totalul alocat.

Totodată, actul normativ vizează implementarea tichetelor de masă pe suport electronic prin stabilirea obligaţiei angajatorului de a suporta costurile cu privire la emiterea acestora şi a elementelor obligatorii pe care trebuie să le conţină suportul electronic pe care sunt stocate tichetele de masă. Totodată, emitenţii sunt obligaţi să identifice unităţile de alimentaţie publică printr-un cod de identificare unic la nivel de platformă sau schemă/aranjament de plată, după caz, pentru a permite unităţilor emitente să autorizeze on line tranzacţiile cu tichete de masă electronice efectuate de către salariaţi.

Unitatea de alimentaţie publică trebuie să înmâneze utlizatorilor de tichete de masă pe suport electronic un imprimat care conţine suma debitată după fiecare utilizare a suportului.

Finanţele precizează că reglementările au stabilite după consultări cu Asociaţia emitenţilor de tichete de masă din România, Asociaţia Română a Băncilor, Asociaţia de plăţi electronice din România, Confederaţia Naţională Sindicală „Cartel ALFA”, Consiliul naţional al întreprinderilor private mici şi mijlocii din România şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button