Angajaţii RATB PROTESTEAZĂ faţă de condiţiile de muncă: „Parcul auto este un PERICOL”

de:
28 iul. 2016
1 Afișari
Angajaţii RATB PROTESTEAZĂ faţă de condiţiile de muncă:

În jur de 30 de angajaţi ai RATB s-au strâns joi în faţa sediului pentru a protesta faţă de condiţiile de muncă.

La metrou, sala de mese e super amenajată. La noi se mănâncă pe bord şi vin călătorii şi spun „Hai, nu mai pleci în cursă, că eu întârzii”. În momentul în care mănânci în 20 de minute, dacă îţi permite timpul să stai să mănânci liniştit…nu ai posibilitatea asta. Ne învârtim, bobinăm. Astea sunt treburile pe care direcţia ar trebui să le cunoasca. Şi le cunoaşte. Să se ia măsuri, condiţiile noastre de muncă să fie mult mai bune„, a declarat unul dintre şoferii RATB participanţi la protest.

Directorul general Orzata Radu in colaborare cu un sindicat partener obliga salariatii sa incheie un act adiţional la
Contractul Individualde Muncă care încalcă prevederile Codului Muncii şi dă dreptul angajatorului să hărţuiască salariaţii.

La o analiză atentă a noilor contracte individuale de muncă, în schimbul majorării salariale, angajatul acceptă să fie mutat la oricealt serviciu sau pe orice altă funcţie doreşte angajatorul. Actul adiţional la Contractul Individual de Muncă
încalcă prevederile Codului Muncii şi dă dreptulangajatorului să hărţuiască salariaţii. De exemplu, dacă un salariat lucrează şi locuieşte lângă Autobaza Militari şi şefului nu-i place de el, îl mută la Autobaza Titan.

Pentru toate acestea, reiteram solicitarea noastra de a proceda de indata la aplicarea in mod nediscriminatoriu a sistemului de salarizare prevazut de CCM RATB aplicabil 2016/2018 si, pe cale de consecinta,conducerea RATB sa acorde majorarile salariale stipulate in CCM RATB aplicabil 2016/2018 – Anexa 3A si Anexa 3C- tuturor angajatilor RATB, fara a-i constrange sa semneze acte aditionale ce prevad si modificarea locului muncii.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a hotărât Transformarea RATB în Societate Comercială fără consultarea tuturor părţilor implicate, sindicatele aşa zis nereprezentative nu au fost consultate.

Managementul Neperformant şi ILEGAL susţinut şi impus de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi Conducerea Primăriei Municipiului Bucureşti;

Parcul autovehiculelor RATB reprezintă un pericol pentru conducătorii auto şi călători. Nu s-a investit, nu s-au adus piese, nu s-a făcut absolut nimic. Oricând se poate întâmplă un accident pe traseu. De ani de zile nu s-au adus piese, s-au făcut cârpeli cu tot felul de invenţii.

Furtul şi distrugerea RATB susţinut în ultimii 26 de ani de către grupurile politico-mafiote;

Acoperirea jafului de la RATB prin lipsa de reacţie a instituţiilor statului.

În ultimul an şi jumătate, conducerea RATB are de plătit 1,16 milioane de lei numai pentru proasta gestionare a resurselor umane şi a conflictelor din interiorul instituţiei;

Potrivit doar Raportului Curţii de Conturi din anul 2015, regiei i se impută sume mai mari.

• 1.417.166 lei, reprezentând 50% din contravaloarea chiriei încasate din închirierea la terţe persoane fizice şi juridice a clădirilor şi terenurilor aflate în administrarea regiei, nu apar în evidenţă contabilă.

• Angajarea şi efectuarea în 2013 a unor cheltuieli de circa 47 de milioane de lei „faţă de limitele general admise”, din care cheltuielile de personal au depăşit 25 de milioane de lei.

• Necalcularea, neînregistrarea şi neurmărirea în vederea încasării a unor daune interese în cuantum de 15% din valoarea acordului încheiat cu SC Rompetrol Downstream SRL şi a penalităților de 0,01% pe zi datorate de societate pentru nerespectarea clauzelor de furnizare motorină. Prejudiciul calculat este de 197.918.266 lei.

• Înregistrarea eronată în sem.I din 2015 în cheltuielile de personal ale regiei a sumei de 951.819 lei, bani care reprezintă despăgubiri civile obţinute de diverse persoane, concediate nelegal. Banii nu au fost imputaţi celor care au creat acest prejudiciu.

• Cheltuieli nejustificate de 446.826 de lei pentru produse neconforme, pentru achiziţionarea de cartele reîncărcabile, la un preţ unitar mai mare.

Numirea politică a unor şefi incompetenţi în RATB. Abuzurile şefilor împotriva salariaţilor.Aceştia discriminează salariaţii şi organizaţiile sindicale aşa zis nereprezentative.

• Pentru că cei din conducerea RATB nu au habar de regulile elementare de management şi nu comunică cu toate organizațiile sindicale, au fost reclamaţi şi CNCD a emis Hotărârea nr. 371/18.05.2016 prin care conducerea actuală a RATB, în fruntea căreia se află Orzaţă Radu, a fost amendată cu 5.000 de lei. Anul trecut, pentru aceleaşi probleme, prin Hotărârea nr. 187/07.04.2015 CNCD a amendat RATB cu aceeaşi sumă”, a transmis Sindicatul transportatorilor APT din RATB.

Cookies