Anchetă în derulare, după ce Alstom a depistat probleme la trenurile noi de metrou produse de CAF

de:
12 oct. 2015
9 Afișari
Anchetă în derulare, după ce Alstom a depistat probleme la trenurile noi de metrou produse de CAF

Trenurile CAF au probleme cu suspensiile, mai multe perne de aer fiind înlocuite pentru a nu periclita siguranţa călătorilor. Alstom a depistat că trei din cele 384 de perne de aer ale trenurilor CAF sunt defecte, scrie Economica.net.

Potrivit sursei citate, într-un comunicat publicat recent, oficialii Metrorex precizează că problema atribuită trenurilor CAF este una izolată, nu „endemică”, şi că a fost deja rezolvată, fiind descoperită de Alstom.

Spaniolii de la CAF au precizat că, potrivit contractului pe care îl au cu Metrorex, firma produce şi livrează material rulant către Regia de stat şi, totodată, asigură garanţia trenurilor sale. „În cazul unor defecţiuni sau probleme tehnice care sunt atribuite garniturilor CAF pe durata termenului de garanţie, firma spaniolă s-a angajat să repare sau sa înlocuiască acele piese”, spun reprezentanţii spaniolilor. Ceea ce au şi făcut.

Cele 3 perne de aer stricate, dintr-un total de 384, au fost înlocuite de inginerii CAF. Aici, reprezentanţii spaniolilor au ţinut să adauge că „firma CAF nu are obligaţia să intervină în cazul în care defecţiunile sunt produse din cauze externe sau ca urmare a unei mentenanţe deficitare”. Din moment ce inginerii CAF au remediat problema, se înţelege că spaniolii şi-o asumă şi au înţeles că este în sarcina lor să o şi rezolve.

Metrorex a plătit 97 de milioane de euro fără TVA spaniolilor CAF şi a mai cumpărat anul trecut alte opt trenuri de la spanioli.

O altă licitaţie pentru cumpărarea a 51 de trenuri pentru Magistrala 5 de Metrou Drumul Taberei-Pantelimon, câştigată tot de CAF, a fost supendată de DNA pentru suspiciuni de corupţie în acordarea contractului.

Mai mult pe Economica.net.

Cookies