Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, anunță că lucrările la Linia 5 sunt gata în proporție de 99%. Bucureștenii vor putea utiliza din nou Tramvaiul Corporatiștilor din decembrie, potrivit declarațiilor edilului.
Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24 că lucrările de la linia de tramvai 5 sunt gata „în proporție de 99%”, urmând ca pe aici să se circule din decembrie.
Întrebat de ce nu s-a dat drumul la linia 5, primarul interimar al Capitalei Stelian Bujduveanu a explicat că au existat mai multe motive administrative.
Mai multe motive administrative există. (…) Acela va fi tramvaiul corporatiștilor. (…) Stațiile STB pentru adăposturi vor veni în luna decembrie și în luna decembrie îl vom pune în funcțiune. Nu poți să-l pui în funcțiune fără să ai peroane.
El este în proporție de 99% finalizat, e pusă tensiunea, tramvaiul poate circula, dar pentru călători, pentru riscul călătorilor, așteptăm stațiile care au fost comandate, a declarat edilul.
El a menționat că acest proiect a început în urmă cu patru ani.
Recent, Stelian Bujduveanu a avut o declarație asemănătoare. El a spus, potrivit ObservatorNews.ro, că nu vrea să se „hazardeze” și să anunțe o dată pentru inaugurare, dar promite că lucrările de la Linia 5 vor fi gata în decembrie:
Promisiunea pe care o avem este în decembrie și nu aș vrea să mă hazardez să zic sigur data dar până la finalul acestui an trebuie să avem un tramvai care circulă pe linia 5, a spus Stelian Bujduveanu.
Directorul firmei de construcții are o altă variantă și spune că este imposibil ca la final de 2025 să se circule cu tramvaiul pe aici:
Noi suntem în sistare din ianuarie și de când ne dă ordinul de reîncepere mai avem 8 luni de zile. Deci nu se circulă în decembrie pe linia 5. Dau din umăr, a spus Marin Mândrilă.
Tramvaiele de pe linia 5 ar putea circula din nou abia în primăvara lui 2026, deși șantierul ar fi putut să fie gata încă de anul trecut.
Potrivit surselor Observator, Primăria Capitalei ar fi preferat să sisteze lucrările pentru a nu fi cheltuiți bani din bugetul local al Bucureștiului. Apoi, PMB a cerut bani europeni pentru continuarea lucrărilor, pe care ar urma să-i primească în decembrie.
Trebuie să plătească 70 de milioane de lei pentru constructor, banii necesari pentru finalizarea proiectului. În plus, pe șantier mai trebuie construite 18 refugii.
Citește și: