Am intrat în prima staţie de metrou de pe magistrala 5: o super-cârtiţă a fost coborâtă în subteran

de:
19 nov. 2012
0 Afișari
Am intrat în prima staţie de metrou de pe magistrala 5: o super-cârtiţă a fost coborâtă în subteran

Structura de rezistenţă la staţia Academia Militară de pe magistrala 5 de metrou a fost finalizată, în două luni urmând să intre în funcţiune şi cele două scuturi care vor săpa tunelurile de metrou. 

Super-cârtiţa botezată „Sfânta Filofteia” a fost deja coborâtă în subteran, imediat urmând să fie adus alături şi cel de-al doilea scut TBM (Tunnel Boring Machine) – „Sf. Varvara”. 

Potrivit oficialilor Metrorex, cele două super-cârtiţe vor începe în ianuarie 2013 săpăturile pentru galeriile subterane ale magistralei 5 de metrou. Lucrările se vor îndrepta de la staţia Academia Militară spre staţia Orizont. 

„Scuturile vor acţiona în paralel, la o distanţă de câteva sute de metri unul de celălalt. TBM-urile vor fi urmate de şase sănii (n.r. – vezi cum arată în galeria foto). Ne vom îndrepta spre staţia de metrou Orizont, cu câte 20 de metri pe zi şi estimăm că vom ajunge la Orizont într-un interval de aproximativ 25 de zile. Apoi vom continua cu săpăturile spre celelalte staţii, respectiv Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei şi aşa mai departe. Scuturile vor funcţiona non-stop. Ele nu se pot opri până nu ajung în staţie. Se va lucra cu muncitori în trei schimburi”, a declarat pentru B365.ro, inginerul Ioan Ursu, responsabil tehnic pe şantierul magistralei 5 de metrou. 

Citiți și Ce nu știați despre metroul bucureștean: De la planurile din 1909, la Magistrala 7

Prezent la evenimentul aniversar, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Lucian Iliescu, a precizat că „în prima parte a anului viitor”, metroul va trece în subordinea Primăriei Capitalei, aşa cum a cerut premierul Victor Ponta cu menţiunea că proiectele aflate în derulare vor fi finanţate în continuare din sursele existente. Cât despre metroul de Drumul Taberei, Iliescu a spus că proiectul  magistralei 5 de metrou înregistrează întârzieri de 10 luni în total, din care doar o lună ar fi imputabilă constructorilor (asocierea ASTALDI SpA – FCC Construccion SA – AB CONSTRUCT SRL). „În rest, sunt întârzieri datorită devierii reţelelor, exproprierilor şi problemelor de mediu – defrişările de arbori”, a explicat noul director general al Metrorex, Aurel Radu care a adăugat că pentru lucrările programate în acest an există fonduri suficiente, chiar dacă rectificarea bugetară din vară a redus considerabil fondurile alocate magistralei 5 de metrou. Tăierea fondurilor pentru magistrala 5 de metrou a condus la mai multe contre între foştii directori ai Metrorex, respectiv Gheorghe Udrişte şi Gabriel Sburlan. Despre războiul politic din subteran găsiţi detalii aici

‘Lucrările pe acest tronson vor fi gata, la nivel de structură, în 2015. În 2016 se va pune în funcţiune cu călători. Dacă ne mişcăm mai repede şi avem şi finanţare, este posibil să deschidem circulaţia chiar din 2015’, a declarat reprezentantul Metrorex, cu ocazia unei vizite la şantierul de metrou din Drumul Taberei, prilejuită de aniversarea a 33 de ani de la prima linie de metrou din Capitală.

„Sperăm şi la anul să avem cele circa 500 milioane de lei necesare lucrărilor. Din ianuarie, vor începe săpăturile cu cele două freze şi până atunci vor fi achitate şi facturile restante către constructor. Nu vă pot spune care este valoare acestora pentru că suntem în discuţii cu constructorii pentru a ajunge la o înţelegere’, a explicat Gabriel Mocanu, director de investiții la Metrorex.

Primul tronson al magistralei 5 de metrou va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei. Noile staţii de pe magistrala 5 de metrou vor fi destul de apropiate una de alta, la distaţă de circa 500 de metri. Fiind construite de la zero, acestea vor beneficia de toate facilităţile de acces din start, inclusiv lifturi folosite ca pasaje de trecere dintr-o parte în alte.

În plus, staţiile vor avea multiple guri de acces, recordul fiind deţinut de staţia Drumul Taberei ce va număra şapte intrări-ieşiri. Cum vor arăta staţiile de pe primul tronson al magistralei 5 de metrou găsiţi aici. 

Citeşte şi Pe tronsonul Eroilor – Universitate, Magistrala 5 de metrou (Drumul Taberei – Pantelimon) va avea 4 staţii în zona centrală a oraşului. 

Cookies