BAZAR

Altex a avut cei mai mulți clienți nemulțumiți de Black Friday. VEZI SITUAȚIA celorlalte magazine

Conform studiului realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul ZURF, ultima acțiune de Black Friday și promoțiile & ofertele speciale pregătite cu ocazia sărbătorilor lunii decembrie au reprezentat principalele teme de comunicare abordate de marii retaileri de electronice și electrocasnice în relația cu consumatorii.

Brandul care s-a bucurat de cel mai mare număr de mențiuni în perioada monitorizată este Emag: 3100, acesta fiind urmat de Altex, cu 1500 de comentarii. Flanco și Evomag se situează pe următoarele poziții, cu 475 și, respectiv, 365 de conversații.

În cazul Emag, din totalul acestor comentariilor exprimate de clienți, 82% sunt pozitive. Clienții au apreciat reducerile aplicate de companie de Black Friday, produsele vândute cu această ocazie la preț de 1 leu și reducerile din luna decembrie. Produsele resigilate pe care Emag le comercializează au reprezentat de asemenea un subiect discutat, ca de altfel și concursul al cărui premiu a constat într-un Audi A1. Brandul a fost de asemenea apreciat pentru oferirea în premieră pe piața românească a produselor recent lansate pe plan internațional, poziționându-se altfel ca un promotor al inovațiilor tehnologice. 

Comentariile negative ale consumatorilor sunt prezente în procent de 9% și se referă la întârzierea comenzilor, imposibilitatea intrării în legătură cu un reprezentant Emag și la lipsa unei bune comunicări între retailer și compania de curierat.

În cazul Altex însă, procentul comentariilor negative a urcat până la 56%. Acestea vizează zona de client service – întârzierea comenzilor plasate, faptul că nu se poate intra în contact cu reprezentanți ai companiei.

În cazul Flanco, 58% dintre comentarii sunt pozitive și se referă la ofertele practicate de companie cu ocazia celebrării a 20 de ani de la înființare, la cele de Black Friday și la cele destinate lunii decembrie. Comentariile negative (23%) ating aceleași nemulțumiri din aria de customer support: întârzierea livrărilor, lipsa răspunsurilor în cazul trimiterii de întrebări către retailer. Nu doar Emag se bucură însă de atenția mass media, 6% din totalul mențiunilor înregistrate de Flanco aparținând presei. Acestea se referă la ofertele companiei și la deschideri de noi magazine în capitală. 

Evomag este însă brandul care adună cele mai puține comentarii negative – 8%. 

Comentariile clienților au fost postate pe rețelele de socializare (Facebook, Twitter) și pe forumuri. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button