TRAFICUL INFERNAL din Capitală face victime: Alina Roman a demisionat de la Administrația Străzilor

de:
07 oct. 2015
70 Afișari
TRAFICUL INFERNAL din Capitală face victime: Alina Roman a demisionat de la Administrația Străzilor

După 7 ani la conducerea Administrației Străzilor, Alina Roman a demisionat. „Miercuri, primarul general interimar al Capitalei, Marin Stefanel Dan, a analizat aspectele semnalate de mass-media referitoare la disconfortul produs bucurestenilor ca urmare a deteriorarii sistemului de management al traficului si a decis convocarea tuturor responsabililor de aceasta situatie. Primarul General a luat, de asemenea, act de retragerea doamnei Alina Roman din functia de director general al Administratiei Strazilor”, a anunțat Biroul de presă al Primăriei Capitalei. 

Citește și Bucureștiul are un Sistem de Management al Traficului ultraperformant. DE CE NU FUNCȚIONEAZĂ

Alina Roman lucrează în Primăria Capitalei din 2002. A fost referent în cadrul unei direcţii din instituţie, a lucrat o perioadă şi ca şef serviciu la Administraţia Lacuri, Parcuri şi Agrement, iar din 2005 a fost angajată ca director economic la Administraţia Străzilor Bucureşti.

În iulie 2008, ea a fost promovată ca director general al Admnistratiei Strazilor Bucuresti.

Instituția pe care a condus a fost implicată în mai multe scandaluri privind modul de cheltuire a banului public. 

RAPORT CURTEA DE CONTURI: 14 milioane de lei cheltuiţi pe lucrări fără documente justificative

De altfel, ultimul raport al Curţii de Conturi arată că Administraţia Străzilor Bucureşti, sub conducerea Alinei Roman, a cheltuit nejustificat aproape 14 milioane de lei din fonduri publice pentru lucrări de reparaţie şi întreţinere străzi fără a exista şi toate documentele justificative în acest sens.

Practic, în urma misiunii de audit efectuată în perioada 26.03 – 30.04.2014, Curtea de Conturi a constatat o abatere financiară de 13.763.000 lei la Administraţia Străzilor rezultată din „Decontarea lucrărilor de întreținere, reparații străzi și treceri pietonale, pe baza unor documente justificative incomplete, din care nu rezultă cu precizie locația, exactitatea și realitatea cantităților de lucrări executate. Lipsa clauzelor contractuale referitoare la perioada de garanție a lucrărilor, respectiv garanția tehnică a pieselor înlocuite”.

Inspectorii Curţii de Conturi au dispus atunci acceptarea la decontare a situațiilor de lucrări doar pe baza documentelor justificative legal întocmite, care să cuprindă toate elementele necesare identificării prestațiilor realizate (inclusiv a locațiilor) și a cantităților de lucrări efectuate (rapoarte lunare întocmite ca urmare a inspecțiilor zilnice, procese – verbale de recepție a lucrărilor de întreținere și reparații la străzile și sistemele de creștere a gradului de siguranță a zonelor pietonale și pasajelor), cu respectarea normelor și regulamentelor în vigoare. Prevederea de clauze contractuale referitoare la perioada de garanție a lucrărilor, respectiv garanția tehnică a pieselor înlocuite. 

Pe ce a mai cheltuit Alina Roman, bani publici:

– Un milion de euro pentru întreținerea semafoarelor din Capitală

– 16 milioane euro pentru „Service, mentenanță, reparații și modernizări ale instalatiilor si echipamentelor pentru managementul traficului rutier în Municipiul Bucuresti’’. Acordul-cadru a fost încheiat cu UTI Grup pe 16 decembrie 2014 și are o durată de trei ani. 

Marcaje rutiere și indicatoare de 60 milioane euro

Jumătate milion de euro pentru panouri de gard 

Cookies