Alimente expirate și insecte vii la Lidl. 265 de magazine au fost verificate și sancționate de ANPC

24 aug. 2022
608 Afișari
Alimente expirate și insecte vii la Lidl. 265 de magazine au fost verificate și sancționate de ANPC
Alimente expirate și insecte vii la Lidl. 265 de magazine au fost verificate și sancționate de ANPC | Sursă foto: Facebook-Lidl

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a verificat și sancționat, unde a fost cazul, pe parcursul lunii august, 265 de magazine ce aparțin lanțului Lidl.

265 de magazine Lidl, verificate de ANPC

Luna aceasta, ANPC a efectuat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația din domeniu. În cadrul acestor controale sau fost verificate magazinele de aparțin lanțului de supermarketuri Lidl. Au fost controlate unități din toată țara.

Horia Constantinescu, președintele ANPC, a transmis următorul mesaj:

Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în trecut: NU SUNTEM PELICANII EUROPEI! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, TREBUIE RESPECTAT! Renovați, curățați, aduceți produse de calitate, nu mai căutați variante să ne determinați să “o luăm mai ușor”! Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe cetățenii ei, ca parte din Europa!

Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere aveți?

Comisarii ANPC au verificat în total 265 de magazine Lidl. Iată care sunt sancțiunile ce au fost aplicate:

  • 347 amenzi – valoare totală a acestora a ajuns la 3,5 milioane de lei,
  • 144 de avertismente,
  • Oprirea de la comercializare a produselor neconforme (în valoare de circa 75.000 de lei),
  • Oprirea temporară a prestării de servicii pentru 24 de unități,
  • Închiderea pentru 6 luni a 4 magazine,
  • Închiderea pentru 6-12 luni a unui magazin.

Compania Lidl a transmis un răspuns oficial în cazul acestor controale. Iată ce a transmis lanțul de supermarketuri:

Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.

Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț.

Ce nereguli au fost constatate de comisari

ANPC a transmis și lista neregulilor ce au fost constatate în magazinele lanțului Lidl care au fost verificate. Iată care sunt cele mai importante dintre ele:

  • Vânzarea de produse alimentare cu data de expirare depășită,
  • Vânzarea unor produse de panificație ce avea, pe suprafață, insecte,
  • Vânzarea unor băuturi alcoolice cu probleme ale etichetei (lipsa unor ingredient),
  • Diferențe între prețul de pe etichetă și cel de la raft sau prețul de la raft și cel de la casa,
  • Vânzarea de legume și fructe necurățate corespunzător, cu mucegai, modificate organoleptic, etc.
  • Vânzarea de ouă neigienizate,
  • Vânzarea produselor de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea „produse din produse congelate”
  • Folosirea unor vitrine insalubre pentru produsele de panificație-patiserie,
  • Folosirea de cuptoare neigienizate și a unor tăvi arse,
  • Insecte vii în spațiul de preparare și coacere,
  • Păstrarea produselor în spații necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar,
  • Lipsa, de pe etichete, a unor mențiuni obligatorii conform legii și a traducerii în limba română,
  • Folosirea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, scurgeri de lichide și rugină,
  • Folosirea unor lăzi frigorifice cu acumulări excesive de gheața, praf, resturi alimentare și păr,
  • Vânzare unor produse cu ambalaje deteriorate,
  • Nerespectarea regimului promoțiilor,
  • Folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat,
  • Rafturi murdare în zona de comercializare a produselor,
  • Vânzarea de produse cosmetice fără traducere în limba română,
  • Folosirea unor cântare ce înregistrau erori,
  • Nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea de produse alimentare.
Cookies