ALERTĂ | Tramvai oprit în drum de șina ruptă de pe Bulevardul Basarabia, după ce ploaia a mai mâncat puțin din calea de rulare distrusă deja

12 mart. 2024
4066 afișări
ALERTĂ | Tramvai oprit în drum de șina ruptă de pe Bulevardul Basarabia, după ce ploaia a mai mâncat puțin din calea de rulare distrusă deja
ALERTĂ | Tramvai oprit în drum de șina ruptă de pe Bulevardul Basarabia, după ce puțină ploaie a mai mâncat puțin din calea de rulare distrusă deja | Sursa foto: Infotrafic București și Ilfov / Facebook

Șina de tramvai de pe Bulevardul Basarabia este, probabil, una dintre cele mai vechi, mai rupte, mai distruse și, în final, mai periculoase căi de rulare din rețeaua STB.

Problema șinelor vechi, nereparate și neschimbate cu anii a devenit, de la an la an, mai complexă. Nu e vorba doar despre bucățile metalice de linie care s-au rupt, care au ajuns să lipsească sau care ies amenințător în șosea, în te miri ce direcție, ci și de calitatea terasementelor din beton. Acestea sunt, pe zeci de kilometri de tronsoane – inclusiv pe Bulevardul Basarabia – pline de găuri și gropi.

Un membru al comunității Infotrafic București și Ilfov a surprins în trafic, în această după-amiază, un tramvai oprit exact în fața unui astfel de gropi în care e, aproape îngropat, un ciot de șină de tramvai.

Șina veche de tramvai, o problemă uriașă pe zeci de km din rețeaua STB

Primăria Generală a semnat contractele de execuție a lucrărilor de reabilitare pentru mai multe linii de tramvai din Capitală, un proiect pentru care calea de rulare a fost împărțit în 16 loturi. De curând, municipalitatea a anunțat că au fost depuse oferte și pentru ultimele două loturi de linii de tramvai din București care rămăseseră fără contract.

Nicușor Dan a spus că modernizarea liniilor de tramvai din București costă aproape 500 de milioane de euro și are finanțare din fonduri europene de circa 300 de milioane euro prin POR 2021-2027.

După promisiunea de acum doi ani, făcută de primarul general, 2024 ar trebui să fie fără nicio linie de tramvai veche și periculoasă. În septembrie 2022, Nicușor Dan spunea:

Peste 2 ani Bucureștiul nu va mai avea linie de tramvai nemodernizată. Asta înseamnă o viteză sporită pentru tramvaie. Asta înseamnă că autobuzele, pe traseele pe care le au comune cu tramvaiele, vor putea sa aibă linie unică pe aceste linii de tramvai şi asta înseamnă că nu vom mai avea avarii cum avem în momentul acesta foarte des.

„Peste doi ani” de la acea declarație au început, de fapt, primele lucrări de reabilitare. La mijlocul lunii februarie a fost deschis șantierul de la linia 5, primul mare lot de șină de tramvai care intră în reparații capitale.

Pe același subiect:

Cookies