ALERTĂ | O mașină a luat foc pe Șoseaua Kiseleff. Traficul este îngreunat

14 feb. 2025
535 afișări
ALERTĂ | O mașină a luat foc pe Șoseaua Kiseleff. Traficul este îngreunat
ALERTĂ | O mașină a luat foc pe Șoseaua Kiseleff. Traficul este îngreunat | Sursă foto: Amator

O mașină a luat foc în această după-amiază pe Șoseaua Kiseleff, la Casa Doina. Traficul este îngreunat în zona respectivă.

Incendiu auto pe Șoseaua Kiseleff

Potrivit unor surse, o mașină a luat foc pe Șoseaua Kiseleff, în dreptul Casei Doina, în urmă cu puțin timp. Fumul este atât de dens încât nici nu se poate vedea autovehiculul.

Momentan nu se cunosc cauzele producerii incendiului, însă, din cauza fumului, traficul este îngreunat în zona respectivă.

Aplicația Google Maps arată că se circulă cu dificultate pe anumite porțiuni din Șoseaua Kiseleff, dar și pe Str. Ion Mincu și în zona Piața Victoriei:

Situația traficului în zonele Kiseleff/Aviatorilor/Piața Victoriei
Situația traficului în zonele Kiseleff/Aviatorilor/Piața Victoriei. Sursă foto: Captură Google Maps

Momentan nu știm nici care este starea de sănătate a persoanelor care se aflau în autovehiculul care a luat foc.

De ce iau mașinile foc?

În București, dar și în alte orașe, se întâmplă des să ia câte o mașină foc. Dar, v-ați întrebat care sunt cauzele incendiilor auto?

Potrivit Autoblog.md, câteva dintre cauze sunt următoarele:

  1. Scurgerile sistemului de alimentare cu combustibil – Aceasta este cea mai întâlnită cauză a incendiilor vehiculelor. Șoferii trebuie să își întrețină mașina corespunzător și să o țină departe de temperaturile ridicate, pentru a evita un pericol.
  2. Defecțiuni ale sistremului electric – Pericolele sistemului electric nu se limitează la zona de sub capotă. Cablajul electric rulează prin întreaga mașină: prin canale, prin uși, sub covor și prin scaunele reglabil electric şi încălzite, sunt doar câteva locuri în care un simplu cablu, fie el şi neobservat, ar putea provoca un adevărat haos.
  3. Lichidele vărsate – O mașină sau un camion de dimensiuni medii au un număr de lichide inflamabile și extrem de periculoase sub capotă: benzină sau motorină, ulei de motor, lichid de transmisie, lichid de servodirecție, lichid de frână și chiar lichid de răcire a motorului. Toate aceste fluide sunt puse în mişcare atunci când mașina este pornită, iar toate acestea se pot aprinde destul de ușor dacă liniile, furtunurile sau rezervoarele lor se lovesc de ceva sau sunt deteriorate.
  4. Supraîncălzirea motorului – Un motor se poate supraîncălzi și face ca fluidele interne, cum ar fi uleiul și lichidul de răcire, să crească până la temperaturi periculoase și să înceapă să se verse din zonele lor de circulație desemnate. Când se întâmplă acest lucru, aceste lichide picură, scrâșnesc și se strecoară pe tot “cuptorul” motorului și pe sistemul de evacuare, aterizând pe alte părți fierbinți, unde se pot aprinde ușor și se pot răspândi.
  5. Supraîncălzirea convertizoarelor catalitice – Reprezintă un risc de incendiu care este adesea neglijat. Una dintre cele mai fierbinți componente ale mașinii care rulează pe întreaga lungime a vehiculului, este sistemul de evacuare a gazelor de eşapament. Convertizoarele catalitice fac parte din ele şi se supraîncălzesc, de obicei, deoarece lucrează prea tare pentru a arde mai mulți poluanți de eșapament decât sunt proiectați să proceseze.
  6. Întreținerea necorespunzătoare – Un motor cu o singură garnitură necorespunzătoare are probabilitatea de a înregistra scurgeri de lichide periculoase. Iar circuitele izolate sunt mai susceptibile de a produce scântei și de a intra în contact cu materiale inflamabile.

Te-ar putea interesa și:

Cookies