ALERTĂ | Modificare importantă pe linia 41. STB: Tramvaiele nu mai opresc o vreme în stațiile “Pod Ciurel”

17 mai 2023
25407 afișări
ALERTĂ | Modificare importantă pe linia 41. STB: Tramvaiele nu mai opresc o vreme în stațiile “Pod Ciurel”
ALERTĂ | Modificare importantă pe linia 41. STB: Tramvaiele nu mai opresc o vreme  în stațiile “Pod Ciurel” | Sursa foto: STB

Linia STB 41 – prima linie a Societății de Transport București pe care au fost introduse tramvaiele Imperio de la Astra Arad – va avea, o vreme, cu o stație mai puțin, modificare valabilă pe ambele sensuri de mers. 

Este vorba despre stația “Pod Ciurel”

STB: Se modernizează peroanele în stațiile „Pod Ciurel” de pe linia 41

De fapt, stațiaexistă, doar că, temporar, se închide, pentru reamenajări, anunță STB:

Începând de joi, 18.05.2023, staţiile de tramvai „Pod Ciurel”, de pe traseul liniei 41, vor fi suspendate pentru a permite executarea lucrărilor de modernizare a peroanelor aferente.  Așadar, până la finalizarea acestor lucrări, tramvaiele liniei 41 nu vor mai opri în stațiile „Pod Ciurel”, situate pe ambele sensuri de mers pe Șoseaua Virtuții.

STB le recomandă bucureștenilor să folosească, în această perioadă, stația “Orșova”, care e în vecinătate și care este situată tot pe Șoseaua Virtuții.

Stațiile de pe linia 41, cu peroane unde nu încap tramvaiele Imperio

De vara trecută, peroanele stațiilor liniei 41 se tot modernizează. O lucrare foarte necesară, în condițiile în care noile tramvaie – Imperio astra Arad – s-au dovedit prea mari.

În vara anului trecut, primarul general al Capitalșei, Nicușor Dan, a anunțat și cât costă modernizarea tuturor acestor stații:  4,5 milioane de lei. 

Și, astfel, stațiile liniei 41 au început să fie modificate, una câte una, după grafic. Mai întâi, s-au mărit stațiile Orșova, apoi  Agronomiei, Parc Drumul Taberei, Cașin…

Acum a venit rândul stațiilor „Pod Ciurel”. 

În august anul trecut, municipalitatea anunța că durata de execuție a lucrărilor pentru modificarea celor 14 peroane este de 4 luni, plus două pentru recepție. În total, așadar, 6 luni. 

În luna a opta de la acel anunț, încă mai încep lucrări, dar acesta ar putea fi considerat, probabil, doar un calcul răutăcios. 😉

„Modernizarea stațiilor” prespune, după cum anunța tot primarul general, extinderea peroanelor, accesibilizarea pentru persoanele cu dizabilități, instalarea de garduri de protecție pentru călători, de semne de circulație și de  mobilier urban.

Despre linia 41

Linia 41  traversează Bucureștiul de la Piața Presei până în cartierul Ghencea (în zona stadionului Steaua), pe ruta: Piața Presei (cap linie) – Bulevardul  Mărăști – Bulevardul Alexandru Averescu – Strada Turda – Pasaj Grant – Calea Crângași – Șos. Virtuții (Militari) – Pasaj Lujerului – Str. Brașov (Drumul Taberei) – Bd. Ghencea (cap linie).

cele două capete de linie sunt  primele terminale multimodale pentru transport în comun din București.

Linia de tramvai 41 este prima linie de tramvai din București  gândită să aibă cu regim de circulație prioritar față de traficul rutier. Ceea ce se cheamă „metrou ușor”.

Inițial, metroul ușor trebuia să aibă toată calea de rulare pe zonă proprie (să nu poată fi traversată de către pietoni și vehicule decât în locurile special amenajate) și „undă verde” în toate intersecțiile pe care urma să le traverseze.

Îți recomandăm să citești și:

Cookies