Metroul spre Otopeni este o veche poveste de infrastructură din București, un proiect prin care am putea ajunge, în sfârșit, cu transportul public subteran până la Aeroportul Internațional “Henri Coandă”.
Pe hârtie, Magistrala 6 va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, va avea aproximativ 14 kilometri 12 stații (în afara stațiilor comune cu M4) și un depou. Iar stațiile M6 ar urma să fie următoarele:

Doar că, zilele trecute, Metrorex a suspendat, licitația de 1,3 miliarde pentru șină, instalații și finisajele Magistralei de Metrou M6 Gara de Nord – Băneasa – Otopeni, scrie Economedia
Marți, 5 septembrie, era ultimul termen (după 2 amânări) pentru depunerea ofertelor la contractul lansat în licitație la sfârșitul lunii mai, dar turcii de la Gulermak au depus contestație la CNSC.
Metrorex și Asocierea Gulermak – Somet au semnat în mai contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa (Stația Tokyo) – Aeroport Otopeni, prima secțiune fiind atribuită asocierii Alsim Alarko – Makyol.
Acest contract a cărui licitație a fost suspendată este unul pentru șine, finisaje și instalații, este în valoare de 1,3 miliarde lei și durată de 44 de luni, potrivit informațiilor din SEAP:
Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, instalații electromecanice și telecomunicații, Cale de rulare în staţii şi tuneluri: – Staţii: 1 Mai stație existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washignton (n.r. sic !), Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni, – Tunel: 1 Mai – Aeroport Otopeni, – Galerii la conexiunea cu stația existentă 1 Mai, și la stațiile Expoziției, stația Tokyo, stația Bruxelles și stația Aeroport Otopeni. Pentru execuţia lucrărilor, este necesară proiectarea acestora de către antreprenorul desemnat.
În contestația pe care a depus-o și care a dus la suspendarea licitației, Gulermak reclamă că Metrorex a modificat semnificativ cerințele inițiale din caietul de sarcini.