ALERTĂ | Metroul spre Otopeni mai așteaptă: Metrorex a suspendat licitația de 1,3 miliarde lei pentru Magistrala M6 – Gara de Nord – Băneasa – Aeroport

08 sept. 2023
2160 afișări
ALERTĂ | Metroul spre Otopeni mai așteaptă: Metrorex a suspendat licitația de 1,3 miliarde lei pentru Magistrala M6 - Gara de Nord – Băneasa – Aeroport
ALERTĂ | Metroul spre Otopeni mai așteaptă: Metrorex a suspendat licitația de 1,3 miliarde lei pentru Magistrala M6 - Gara de Nord – Băneasa – Aeroport | Sursa foto: Agerpres

Metroul spre Otopeni este o veche poveste de infrastructură din București, un proiect  prin care am putea ajunge, în sfârșit, cu transportul public subteran până la Aeroportul Internațional “Henri Coandă”.

Metroul care ar urma să ne ducă din București direct la aeroport

Pe hârtie, Magistrala 6 va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, va avea aproximativ  14 kilometri 12 stații (în afara stațiilor comune cu M4) și un depou.  Iar stațiile M6 ar urma să fie următoarele:

  • Pajura,
  • Expoziției,
  • Piața Montreal,
  • Gara Băneasa,
  • Aeroportul Băneasa,
  • Tokyo,
  • Washington,
  • Paris,
  • Bruxelles,
  • Otopeni,
  • Ion I.C. Brătianu,
  • Aeroportul Otopeni 
Magistrala M6 metrou Otopeni
Harta M6 – Metroul spre Otopeni

Metroul spre Otopeni mai așteaptă, licitație suspendată de Metrorex

Doar că, zilele trecute, Metrorex a suspendat, licitația de 1,3 miliarde pentru șină, instalații și finisajele Magistralei de Metrou M6 Gara de Nord – Băneasa – Otopeni, scrie Economedia

Marți, 5 septembrie, era ultimul termen (după 2 amânări) pentru depunerea ofertelor la contractul lansat în licitație la sfârșitul lunii mai, dar turcii de la Gulermak au depus contestație la CNSC.

Metrorex și Asocierea Gulermak – Somet au semnat în mai contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa (Stația Tokyo) – Aeroport Otopeni, prima secțiune fiind atribuită asocierii Alsim Alarko – Makyol.

Acest contract a cărui licitație a fost suspendată este unul pentru șine, finisaje și instalații, este în valoare de 1,3 miliarde lei și durată de 44 de luni, potrivit informațiilor din SEAP:

Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, instalații electromecanice și telecomunicații, Cale de rulare în staţii şi tuneluri: – Staţii: 1 Mai stație existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washignton (n.r. sic !), Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni, – Tunel: 1 Mai – Aeroport Otopeni, – Galerii la conexiunea cu stația existentă 1 Mai, și la stațiile Expoziției, stația Tokyo, stația Bruxelles și stația Aeroport Otopeni. Pentru execuţia lucrărilor, este necesară proiectarea acestora de către antreprenorul desemnat.

În contestația pe care a depus-o și care a dus la suspendarea licitației, Gulermak reclamă că Metrorex a modificat semnificativ cerințele inițiale din caietul de sarcini.

 

Cookies