ALEGERI PREZIDENŢIALE 2014: Campania, promovată gratuit la TV, dar cu reguli stricte de la CNA

de:
03 oct. 2014
0 Afișari
ALEGERI PREZIDENŢIALE 2014: Campania, promovată gratuit la TV, dar cu reguli stricte de la CNA

ALEGERI PREZIDENŢIALE 2014:  

Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune publice şi private a început vineri, la ora 00.00, şi se va încheia pe 1 noiembrie, ora 7.00, în condiţiile în care primul tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale se va desfăşura pe 2 noiembrie, informează Mediafax.ro.

„Echitate”, „echilibru” şi „imparţialitate” sunt principiile generale pe care CNA le impune televiziunilor şi radiourilor în această campanie, pentru ca alegătorii să-şi formeze opinii corecte despre candidaţii la funcţia de preşedinte al României.

Pentru aceşti candidaţi, accesul la serviciile publice şi private de radio şi televiziune este egal şi gratuit.

ALEGERI PREZIDENŢIALE 2014:  

Printre televiziunile care vor difuza emisiuni electorale se numără Antena 3, staţiile locale ale Antena 1, B1 TV, Kanal D, Prima TV (staţia centrală, de la Bucureşti, şi staţiile locale), Digi 24 (staţia centrală şi cele locale), Realitatea TV (staţia centrală şi staţiile locale), The Money Channel, România TV, Naşul TV, Neptun TV, Look TV, Look Plus şi Societatea Română de Televiziune (staţiile centrale şi studiourile regionale).

Între posturile de radio care şi-au declarat intenţia de difuzare a unor emisiuni electorale se numără Europa FM, RFI România, Realitatea FM (staţia centrală şi cele locale) şi posturile Societăţii Române de Radiodifuziune.

ALEGERI PREZIDENŢIALE 2014:  

În timpul campaniei electorale, programele politice ale candidaţilor, opiniile şi mesajele cu conţinut electoral pot fi prezentate numai în emisiuni de promovare electorală, în emisiuni de dezbatere electorală şi în emisiuni informative.

Emisiunile de promovare electorală sunt cele în care candidaţii îşi prezintă şi promovează programele politice, activităţile de campanie electorală ori propria candidatură. Acestea vor fi identificate ca atare, în cazul posturilor de radio, şi, respectiv, semnalate prin marcajul «promovare electorală», afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării, în cazul posturilor de televiziune.

ALEGERI PREZIDENŢIALE 2014:  

Emisiunile de dezbatere electorală sunt acelea în care radiodifuzorii pun în discuţie programele electorale şi temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaţilor şi/sau a reprezentanţilor lor, precum şi a jurnaliştilor, analiştilor, consultanţilor politici şi altor invitaţi.

Pe de altă parte, emisiunile informative sunt acelea în care activităţile de campanie ale candidaţilor sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparţialitate şi informare corectă a publicului. Radiodifuzorii pot prezenta în cadrul emisiunilor informative şi intervenţii făcute în direct de către candidaţi.

Mai multe detalii, pe Mediafax.ro.

Cookies